Close

Giriş

Close

Register

Close

Lost Password

Nvidia, Düşük VRAM Sorununu Yapay Zekayla Çözüyor!

Nvidia'nın Neural Texture Compression teknolojisi, VRAM endişelerini hafifletecek. Bu teknoloji ile gelecek nesil ekran kartlarının VRAM sayılarının artmasına gerek bile kalmayabilir.

Düşük VRAM sorunu son yılların en büyük sorunlarından birisi haline geldi. Hogwarts Legacy ve The Last of Us Part 1 gibi yapımlar, yetersiz VRAM’e sahip kartlarda korkunç bir şekilde çalışan iki oyun olarak birçok kişinin canını sıktı. Bu durumun ardı arkası kesilecek gibi de görünmüyor. Şu anda yeterli ekran kartı belleğiniz olsa bile, bundan bir veya iki yıl sonra oyunların taleplerini karşılamaya yetecek mi?

Nvidia sayesinde düşük VRAM ile ilgili sorunların geride kalma ihtimali ortaya çıktı. Ekran kartı devi, Neural Texture Compression (NTC) adını verdiği yeni bir sıkıştırma teknolojisi üzerinde çalışıyor ve bu günlerde Nvidia’dan çıkan çoğu teknoloji gibi, bu da yapay zeka sayesinde olacak. Nvidia’ya göre yeni yöntem, malzeme dokularının geleneksel blok tabanlı sıkıştırma yöntemlerine göre aynı alanda 16 kata kadar daha fazla veri depolamasına olanak tanıyacak.

Nvidia Düşük VRAM Sorununu Tarihe Gömecek

Nvidia, Düşük VRAM Sorununu Yapay Zekayla Çözüyor!

Yukarıda bahsettiğimiz blok tabanlı sıkıştırma yöntemi ise geliştiricilerin herhangi bir kalite kaybı olmadan dokuların boyutunu küçültmesine izin verecek. Bu, çok büyük miktarda VRAM’e olan ihtiyacı bitirecek. Hatta Nvidia, NTC algoritmasının AVIF ve JPEG XL gibi modern algoritmalara kıyasla üstün görüntü kalitesi sunduğunu iddia etti.

Neural Texture Compression, genel amaçlı ekran kartı donanımını ve mevcut nesil Nvidia donanımının Tensör çekirdeklerini kullanabilecek ve bunu gerçek zamanlı olarak yapabilecek. AVIF ve JPEG XL görüntü sıkıştırma, özel donanım gerektirecek ve gerçek zamanlı sıkıştırmayı açmak için tasarlanacak. Bunun gelişmekte olan bir teknoloji olduğunu da hatırlatalım.

Makalenin sonunda, Nvidia’nın araştırmacıları, “dokularımızın sıkıştırılmasının, basit BCx algoritmalarına (özel donanımda yürütülen) kıyasla yalnızca mütevazı bir zamanlama ek yükü getirdiğini gösterdik, bu da muhtemelen yöntemimizi disk ve bellekte pratik hale getiriyor.” ifadelerini kullandı. Özetle, bu teknolojiyi görmek için en az RTX 5000 serisini beklememiz gerekecek.

Haberi Paylaş

Benzer İçerikler

0
0

    Yorum Yaz

    Email adresiniz yayınlanmayacak.

    Yorum yazdığınız için teşekkür ederiz.