FIFA 22 İnceleme

FIFA 22 her zamankinden çok daha iyi ancak yine FUT tamamen ön plana alınmış. Ayrıca HyperMotion teknolojisi ile oynanış mekanikleri bambaşka bir hale gelmiş.

FIFA 22 inceleme yazıma geçmeden önce bu oyun serisiyle aramın biraz bozuk olduğunu söyleyeyim. Ben bir kariyer modu sevdalısı olarak, yetersiz gelişimlerden memnun değildim ancak FIFA o kadar uzun zamandır en büyük ve en iyi futbol simülasyonu oldu ve rakipsiz kaldı ki bu yavaş gelişimini anlayabiliyorum. Sonuçta, milyonlarca futbol sevdalısı sadece en yeni takımları ve oyuncuları almak için oyunu satın alıyordu. Bu kez, EA Sports seri tarihindeki en etkileyici revizyonlardan birini bizlere sunmuş.

FIFA 22, teknik olarak yıllık spor serisindeki ilk yeni nesil oyun değil. FIFA 21, PS5 ve Xbox Series X’in lansmanını kaçırdı ancak bu sistemlerde yaklaşık bir ay sonra oldukça sessiz bir yeni nesil versiyon piyasaya sürüldü.

Bunların yanı sıra FIFA 21, yeni nesil donanımda gerçekten güzel görünse de bir yenilik yoktu. FIFA 22 ise gerçekten yeni nesil dedirten bazı adımlar atmış ve piyasadaki en popüler futbol simülatörünü bir üst seviyeye taşıyan seri için bu cesur bir adım.

Oynanış açısından bakıldığında, FIFA hiç bu kadar iyi olmamıştı. Bu nedenle, FIFA Ultimate Team’e net bir şekilde odaklanmak için çevrimdışı modların ihmal edilmesi gerçekten utanç verici.

Bununla birlikte, gerçekten bir maç yaparken, dünyanın en popüler sporuna daha gerçekçi ve eğlenceli bir sanal yaklaşım bulmakta zorlanacaksınız.

FIFA 22 İnceleme

FIFA 22 İnceleme: Oynanış Mekanikleri

Yayınlanmadan önce, FIFA’nın yapımcılarından biri, FIFA 22’yi “her zaman geliştirmek istediğimiz oyun” şeklinde ifade etmişti ve haklıymış. Oynanış mekanikleri olarak FIFA 22, serinin en iyisi.

PlayStation 5 ve Xbox Series X sürümlerine özel, çok lanse edilen Hypermotion Teknolojisi, gerçek bir oyun değiştirici olmuş. Sistem oyuna 4.000 yeni animasyon ekledi ve topla her karşılaşmamı bana önemli ölçüde farklı hissettirmeyi başardı.

Artık, oyuncularınızın her seferinde aynı şekilde tepki verdiği, yazılı animasyonlardan oluşan FIFA oyunu değil. FIFA 22’de, her pas attığınızda, kaleye şut attığınızda veya şut attığınızda, sonuç orijinal ve otantik hissettiriyor. Sistem, topun dışındayken bile devreye girerek tüm sahada oynanışa derinlik katıyor.

FIFA 22’de önceki oyunlarda hiç atamadığım goller attım. Bunu söylerken sadece ceza sahası dışından gelen kaliteli vuruşlardan değil, aynı zamanda gerçek hayattaki bir maçta olduğu gibi topun altı metrelik kutunun etrafında dolandığı yaptığı cılız gollerden de bahsetmiyorum. Hypermotion animasyon sistemi, serinin tüm tarihindeki en büyük yükseltmelerden bir tanesi; deneyimledikten sonra eski bir FIFA’ya dönmek kesinlikle moralinizi bozacak.

Oyundaki tek gelişme de bu değil, kaleci yapay zekasına da çok ihtiyaç duyulan bir yenileme yapılmış. Kalecilerin kurtarış yapmasına artık gerçekten güvenilebilirsiniz. Artık bire bir kaleci ile karşı karşıya pozisyonlar sürekli gol olmayacak. Bu da, çektiğiniz şutu daha dikkatli yapmanızı hayati hale getirmiş. Basit duruşlar yapmak için yapay zeka kontrollü kalecinize güvenebiliyorsunuz.

Top fiziği de düzeltilmiş. Bunun sonucunda FIFA 22, Hypermotion animasyon sistemi ile birleştiğinde gerçek sporu yakından taklit eden öngörülemeyen senaryolar yaratmayı başarmış. Bilgisayar kontrollü bir takıma karşı boşluk bulmak ve atak yapmak hala biraz fazla kolay ancak yapay zekanın savunma pozisyonuna da küçük bir ayarlar yapılmış ve kendimi her hedef için öncekinden daha fazla çalışmak zorunda buldum. Sinir bozucu olmaktan uzak, bu sadece puanlamayı daha da tatmin edici hale getirmiş. Artık attığınız her gol çok değerli.

Kuşkusuz, FIFA’nın bazı eski başarısızlıkları hala mevcut. Örneğin, tempolu oyuncular hala çok değerli; 70’lerin altında genel reytinge sahip olanlar ancak yüksek tempo istatistikleri tek başına size maçları kazandıracak. Ayrıca, serbest vuruş sistemlerine dokunulmamış, bu utanç verici çünkü özellikle hakem kararlarının tam bir revizyona ihtiyacı var.

FIFA 22 İnceleme

FIFA 22 İnceleme: Ultimate Team

FIFA Ultimate Team veya FUT, sürekli olarak oyundaki en popüler mod ve nedenini anlamak zor değil. Kendi takımınızı kurmanın, en iyi oyuncularla bir araya getirmenin ve en iyi çevrimiçi oyunculara karşı rekabet etmenin heyecanı son derece çekici.

Her zamanki gibi, The Division Rivals ve FUT Champions modlarının her ikisi de önemli ölçüde elden geçirilirken, oyuna en önemli saha dışı eklemeleri FUT’ta bulacaksınız.

Division Rivals, eleme maçlarını rafa kaldırdı ve ilerleme artık bir merdiven etrafında yapılandırıldı: Bir maç kazanırsanız yükselirsiniz, kaybederseniz aşağı inersiniz. Kavraması kolay bir sistem ve iyi oynadığınız için sizi etkili bir şekilde ödüllendiren bir yapıda tasarlanmış. Ayrıca uzun süre kötü oynamanıza karşı, çok fazla düşmenizi engelleyen kontrol noktaları da mevcut.

Bu arada FUT Champions daha erişilebilir olacak şekilde elden geçirildi. Artık tek bir hafta sonu boyunca onlarca maç oynamanızı gerektirmiyor, bunun yerine hafta içinde size uygun olan her zaman eleme için yarışmanıza ve puan bazlı bir sistemle Playoff ve Şampiyonlar Finali’ndeki yerinizi kazanmanıza izin veriyor Bu yenilenmiş ilerleme sistemi iyi çalışıyor ancak yine de nispeten kısa bir zaman diliminde çok fazla oynamanızı gerektiriyor.

Ayrıca FIFA 22’ye Kahraman Kartları olarak isimlendirilen tamamen yeni bir özellik eklendi. Bunlar, sporun en unutulmaz oyuncularından ve anlarından bazılarını kutlayan kartlar olacak ancak faydalı olmalarına rağmen, bir tane elde etmek ya önemli bir şans ya da büyük bir harcama gerektirecek.

Paradan bahsetmişken, FUT ile ilgili en büyük sorun bu olmaya devam ediyor. FIFA’nın en büyük modu her zamankinden daha zevkli ancak oyuna para harcayan oyuncular, fazladan harcama yapmayı reddedenlere göre hala büyük bir avantaja sahip. Mod, tartışmasız bir şekilde P2W (Öde-Kazan) şeklinde ve bu dengesizlik bu oyunda da düzeltilmemiş. Yani evet, FIFA 22 bu sene de P2W olmuş, üzgünüm.

FIFA 22 İnceleme

FIFA 22 İnceleme: Kariyer, Volta ve Pro Kulüpler

EA Sports, FIFA 22’de sıklıkla ihmal edilen kariyer modunu geliştirmeye söz verdi ancak ne yazık ki buradaki değişiklikler çoğunlukla küçük.

Örneğin, artık kendi kulübünüzü oluşturabilmeniz büyük bir yenilik gibi tanıtıldı ancak değil. Kulübünüzün adını seçmek, önceden tasarlanmış bir seçimden bir arma seçmek, forma renklerinizi seçmek için yaklaşık 30 dakika harcayacaksınız ancak yeni kulübünüzü oluşturduktan sonra tek yapmanız gereken standart kariyer modunda oynamak olacak. Elbette, Ted Lasso’dan AFC Richmond’u yaratmak eğlenceli ancak kendi oluşturduğunuz kulüp olarak oynamak, kariyer modunu hiçbir şekilde temelden değiştiren bir tecrübe değil.

FIFA 22’de en azından oyuncu kariyer moduna biraz ekstra cila verildi. Artık bir maç sırasında yedek kulübesinden çıkabiliyorsunuz, bu hoş bir ekleme ancak on yıl önce eklenmesi gerekirdi. Maçlar arasındaki yeni animasyon dizileri de bazı yenilik faktörleri eklenmiş, ancak bu pek de oyun değiştirici bir tecrübe değil.

FIFA’nın sokak futbolu Volta, FIFA 22’ye geri döndü ancak kesinlikle sonradan eklenmiş. Bu sefer uygun bir hikaye modu yok, sadece hızlı oyun ve çevrimiçi oyun mevcut; özel bir Volta turnuvası bile yok. Yine de, futbol tenisi gibi bir dizi mini oyunda sizi diğer üç oyuncuyla çevrimiçi karşı karşıya getiren yeni bir Arcade Modu mevcut. Bu mod cidden eğlenceli ama fazla derinliği yok.

Ne yazık ki, küçük ama kendini işine adamış bir grup Pro Kulüpler oyuncusu için FIFA 22, bu moda neredeyse hiçbir şey eklememiş. Yeni özelleştirme seçenekleri var, ancak bunun dışında mod, her zamanki gibi.

FIFA 22 İnceleme

FIFA 22 İnceleme: Görsel ve Ses

FIFA 22 harika görünen bir oyun. Oyuncular iyi animasyonlu, en tanıdık oyuncular etkileyici bir şekilde gerçekçi, büyük ligler ve turnuvaların hepsi lisanslı.

FIFA 22’deki maç günü deneyimi de rakipsiz. Özgünlüğe olan bu bağlılık, FIFA’nın son on yılda futbol simülasyonu pazarına hakim olmasının bir nedeni ve FIFA 22 bu alanda hala fazlasıyla iyi.

FIFA tarihinin ilk kadın sesi olan Stewart Robson ve Alex Scott şeklinde yeni yorumcular eklendi. İkili, yorum ekibine biraz tazelik getiriyor, ancak söylediklerinin sahadaki aksiyonla gerçekten uyuşmadığı birçok an mevcut.

Oyun müziği açısından FIFA 22, gelecek vadeden sanatçıların hoş bir karışımının yanı sıra Sam Fender ve CHVRCHES gibi ana akım şarkılardan oluşuyor. Oyun müziğinden herhangi bir şarkıyı, takımınız gol attığında çalan müzik olarak ayarlama özelliği de hoş bir dokunuş.

FIFA 22’de yine Türkçe spiker olmadığını üzülerek söylüyorum. Türkçe spiker ile FIFA deneyimi yaşamak için FIFA Online 4’e bakabilirsiniz.

FIFA 22 İnceleme

FIFA 22 İnceleme: Sonuç

FIFA 22, seri için ileriye doğru dev bir adım. Yeni Hypermotion animasyon sistemi sadece pazarlama taktiği değil, maçların gerçek spora her zamankinden daha yakın olmasına yardımcı olan dahice bir oyun değiştirici sistem olmuş.

Oynanıştaki atılımın, kariyer modundaki daha önemli iyileştirmelerle veya ek harcamaları teşvik etmeye daha az hevesli olan yeniden tasarlanmış bir FUT ile birleştirilmemesi utanç verici ancak en azından oyun mekaniği olarak FIFA hiç bu kadar iyi olmamıştı.

Eski konsol sahipleri veya bilgisayar kullanıcıları, FIFA 22’nin zengin oyun geliştirmelerinden tam olarak yararlanamayacak ancak bir PlayStation 5 veya Xbox Series X’e sahipseniz bu bahsettiğimiz yeni teknolojiden faydalanabileceksiniz.

Oynanış bakımından, şimdiye kadar yaşadığım en iyi FIFA deneyimi olduğunu net bir şekilde söyleyeyim ancak tekrar üzerine basıyorum, FUT hala P2W ve kariyer de yeterli geliştirme sağlanmamış.

Oyunu EA Play aboneliği dahilinde 10 saat deneyebileceğinizi belirtelim; standart sürüm ise 419 TL başlangıç fiyatı ile satışa sunuldu.

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Şifremi Unuttum

Kayıt Ol