FIFA 22

MMOSPORTS
Takip Et
9.8

Mükemmel

8.9

Kullanıcı

FIFA 22 HyperMotion Teknolojisi, Oyun Dünyasında Devrim mi?

FIFA 22'nin çıkış yapmasına az kaldı ve EA Sports bize bunu hatırlatmak için başka bir bahane buldu. Bu kez yapımcı Sam Rivera, animasyon üzerinde kontrol sağlamak için tasarlanmış bir teknoloji olan HyperMotion'dan bahsetti.

FIFA 22‘nin çıkışına fazla bir zaman kalmadı. O halde Electronic Arts’ın yeni oyundan giderek daha fazla bahsetmesi şaşırtıcı olmamalı. Bu sefer sahneye EA Sports’un baş oyun yapımcısı Sam Rivera çıktı ve Polygon ile yaptığı bir röportajda futbol serisinin bu yılki bölümündeki yeniliklerden birinden bahsetti. EA’in yeni teknolojisi HyperMotion‘dan bahsediyoruz.

HyperMotion

HyperMotion Teknolojisi Devrim mi?

HyperMotion, makine öğrenimine dayalı animasyonlardan sorumlu yeni teknoloji. Resmi FIFA 22 web sitesinde okuduğumuz gibi yapay zeka, özel bir Xsens kıyafeti giyen oyuncularla yapılan maçlar sırasında kaydedilen 8.7 milyondan fazla kareden gelen verileri analiz etti. Rivera, teknolojinin muazzam önemini vurguladı ve bunun animasyonun sorumluluğunu yapay zekaya kaydırmanın başlangıcı olduğuna olan inancını dile getirdi:

“Bu algoritmanın yaptığı şey, o hareket yakalama çekimi için tüm verilerden öğreniyor. Oyuncuların topa nasıl yaklaştıklarını, topa ulaşmak için kaç adım attıklarını, üç uzun ve bir kısa adım mı? O topa düzgün bir şekilde vurmak için uygun kadansla uygun açı mı? […] Bu çok, çok ileri teknoloji. Bu temelde makine öğreniminin animasyonu ele geçirmesinin başlangıcı.”

Teknoloji Üç Yıldır Geliştiriliyordu

Rivera ve ekibi, gerçekçi oyuncu davranışının yeniden üretilmesinde büyük bir sorunu çözmek için son üç yıldır HyperMotion üzerinde çalıştıklarını açıkladı. Sürekli bir sekans, en iyi kurgulanmış küçük çekim dizilerinden bile daha iyi görünse de, ekrandaki durumun herhangi bir zamanda değişebileceği nedeniyle bir video oyununda böyle bir çözüm mutlaka işe yaramıyordu. HyperMotion, gerektiğinde birinin bir animasyondan diğerine sorunsuz bir şekilde geçmesini sağlamayı başarmış.

Kaydedilen animasyon sayısı açısından Rivera, sadece FIFA 22 için yaklaşık 4.000 animasyonun hazırlandığını geçerken belirtti. Tüm çabanın gerçekten daha fazla gerçekçiliğe dönüşüp dönüşmediği, oyun piyasaya çıktığında görülecek.

FIFA 22; 1 Ekim 2021‘de PC, Stadia, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S ve Nintendo Switch için çıkacak. HyperMotion’ı yalnızca Google’ın hizmetinde ve 9. nesil platformlarda çalışırken görmemiz çok yazık. Maalesef bu teknoloji PC’de ve eski nesil konsollarda olmayacak.

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Şifremi Unuttum

Kayıt Ol