Konami geçen yıl Silent Hill 2 Remake’i duyurduğunda, Bloober Team’in bu kadar sevilen bir korku oyunu için uygun olup olmadığı konusunda bazı endişeler vardı. Özellikle yeniden yapımın orijinalin sabit kamera perspektifine sahip olmayacağı ve hikayesinin tamamen farklı olacağı açıklandığında, hayranlar oldukça sert tepkiler göstermişti.
Bloober’ın pazarlama müdürü Anna Jasińska, “Hayranlar, oyunu yeniden yaparken bir şeyleri kaçırdığımız konusunda endişelenmesin. Oyunu yeniden oluştururken ve grafikleri sıfırdan güncellerken geleneksel hikaye temeline sadık kalıyoruz. Konami’nin en başta yeniden yapımı bize emanet etmesinin nedenleri bu.” diyerek oyuncuları yatıştırmaya çalıştı.
Silent Hill 2 Remake’te Dövüş Mekanikleri Değişecek
Bloober’ın Silent Hill 2 Remake, stüdyonun uzun zamandır takip ettiği ve üstlenmek istediği bir projeymiş. Ekip, Silent Hill hayranlarının talepkar bir grup olduğunu ve 2012’deki HD yeniden düzenlemesiyle kötü hizmet veren bir oyun için yüksek beklentileri olduğunu söyledi. Şimdiye kadar yapılmış en iyi psikolojik korku oyunlarından biriyle uğraştığını belirten geliştirici, yakında daha fazla detay vereceğini açıkladı.
Pazarlama müdürü tarafından yapılan bu açıklamalar, bir geliştiricinin kült oyunu yeniden yapma yaklaşımında temkinli olduğunu gösteriyor. Bununla birlikte, yeniden yapımda sadece dövüş sahnelerini ve kamera açılarını daha dramatik hale getirmenin ötesinde birkaç ince ayar yapılmış olabileceğine dair söylentiler de var.
Silent Hill 2 Remake, Silent Hill serisinin şu anda üzerinde çalışılan pek çok projeden yalnızca biri. Stories Untold’un arkasındaki stüdyo No Code, Silent Hill Townfall üzerinde çalışırken, NeoBards 1960’ların Japonya’sında Silent Hill F adlı bir seri geliştiriyor. Bad Robot Games Studio ise Silent Hill Ascension adlı bir tür etkinlik planlıyor.