Bilhassa genç nesiller için günlük hayatın temel bir parçası haline gelen video oyunlar, son yıllarda küresel olarak olağanüstü bir büyüme trendi yakaladı. Video oyun ve espor ekosistemi için dünyanın en büyük pazarı olan ABD, hacmini büyütmeyi sürdüren sektör için katalizör görevi görmeye devam ediyor.
GamesIndustry.biz‘de yer alan habere göre Londra merkezli veri analiz firması PwC’nin yeni raporu, 2022’de ABD’de video oyunları ve espor gelirlerinin yıllık yüzde 2,4 artışla 54,1 milyar dolar olduğunu ortaya koydu. Buna rağmen söz konusu oran, son beş yılın en düşük büyümesi olarak dikkat çekiyor.
Video Oyun ve Espor Pazarı Büyümeye Devam Ediyor
2022 için sektör dağılımına bakıldığında, espor geçen yıl 455 milyon doları temsil ederken, video oyunlar 53,7 milyar dolarla aslan payını elinde tutuyor. PwC’nin ‘geleneksel’ olarak adlandırdığı oyunların değeri yıllık bazda yüzde 0,7’lik bir düşüşle 15,3 milyar dolar olurken, sosyal/gündelik oyunların sağladığı toplam gelir ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 3,5’lik bir artışla 37,1 milyar doları buldu.
Raporda ‘geleneksel’ olarak belirtilen oyunlar, konsol ve PC’yi içeriyor. Konsol oyunları, 54 milyar dolarlık toplam gelirin 9,4 milyar dolarını oluştururken, PC oyunları ise 5,4 milyar doları temsil ediyor. Espor tarafında ise sponsorluk ve medya hakları gelirlerinin ise sırasıyla 167 milyar dolar ve 126 milyar dolara çıktığı bildirildi. ABD’deki oyun pazarının 2027 yılına kadar 72 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
Dünyanın en büyük 10 video oyun ve espor pazarı şöyle:
- ABD
- Çin
- Japonya
- Güney Kore
- Almanya
- Birleşik Krallık
- Fransa
- Kanada
- İtalya
- Brezilya