Aslında hepimiz bunu bekliyorduk ve pek de sürpriz olmadı. Her ne kadar yeni nesil platformlarda çıkacak olsalar da, Bethesda yeni oyunları The Elder Scrolls 6 ile Starfield’ı eski grafik motoru Creation Engine ile yapacak. Elbette Bethesda bu grafik motorunun gelişmiş bir sürümünün kullanılacağını söyledi fakat neler olacağı merak konusu.
Bilindiği gibi Creation Engine başarılı bir grafik motoru olsa da, oynanışta problemlere yol açan çok ciddi hataları vardı. Bethesda’nın bunları ne orand düzelteceği ise henüz bilinmiyor.
Bethesda’dan Todd Howard da bir oyun sitesine şu açıklamalarda bulundu:
‘Fallout 76 için pek çok şeyi değiştirdik. Oyun yeni render, ışıklandırma ve arazi yaratma sistemi kullanıyor. Starfield ile The Elder Scrolls 6’da çok daha fazlası olacak. ‘
Creation Engine’da özellikle fizik motorunda bazı ciddi problemler vardı. Kimi zaman da Field of View kullanımında aksaklıklar yaşanıyoyrdu. Diğer yandan grafik motorunu günümüz oyunlarıyla kıyasladığımızda da biraz ‘tarihi geçmiş’ durduğunu hatırlatmak gerek.
Örnek olarak Fallout 76’ya bakarsak, şimdiye kadar hayal kırıklığı yaratan bir oyun oldu ve grafikleriyle beklentileri karşılayamadı. Umuyoruz ki Bethesda bu hataya tekrar düşmez ve The Elder Scrolls 6’da grafik motorunu tam anlamıyla modifiye eder.