Sifu Ön İnceleme

Birçok savaş seçeneği sunan, harika aksiyonu ve etkileyici çevre ve silah desteği ile Sifu, 2022'ye damga vuracak yapımlardan bir tanesi olma şansına sahip.

Sifu, Absolver’ın arkasındaki stüdyo olan geliştirici Sloclap’tan kung fu temalı bir beat’em up oyunu. Absolver isimli çok oyunculu dövüş sanatları oyununun aksine şirketin en yeni oyunu, kendisine ve ailesine yanlış yapan beş dövüş sanatları ustasından intikam almak isteyen bir öğrenciyi takip eden tek oyunculu bir oyun. Oyunun 40 dolardan çıkmasına rağmen ülkemizde 69 TL’den ön siparişe açılması da bizleri çok mutlu etti.

Oyunun demosu ile geçirdiğimiz zaman, oyunun lansmanından önce ele alınmasını umduğumuz kare hızı kararsızlığı, gecikme ve kilitlenme gibi birkaç soruna sahipti ancak bunların çözüleceğini umuyoruz. Yine de, Sifu’nun oynanış temeli sağlam ve potansiyelle dolu.

Sifu Ön İnceleme: İntikam Hikayesi

Sifu

Capcom’un geliştirdiği God Hand, herhangi bir aksiyon oyununda mükemmel dövüş, absürt bir olay örgüsü ve en aptal karakter kadrosuna sahip kusurlu bir başyapıttı. Özellikle, oyundaki kaçınma tekniği, özelleştirilebilir komboları ve sezgisel kontrolleri, acımasız, cezalandırıcı dövüşe, onu oynayan az sayıda kişiye hitap eden tatmin edici bir benzersizlik kazandırdı. Sloclap, Sifu‘nun birçok yönden ondan büyük ölçüde ilham aldığını hissettiğimden, God Hand’den bu kadar uzun bahsettim.

Bahsedildiği gibi, kahraman, ailesine ve dojoya ihanet eden bir grup hain dövüş sanatçısının peşinde. Hikaye standart bir intikam planı gibi görünüyor ancak kahramanın hedeflerini izlemek için yaptığı dedektif benzeri bağlantıları görmek için oyun menüsündeki beyaz tahtaya göz atabilirsiniz. Bu tahta, fazla hikaye sahneleri veya diyaloglarla oyunu boğmadan size arka plan ve karakter motivasyonları veriyor. Aslında, Sifu demosu şaşırtıcı derecede minimalistti; Olay sahneleri veya uzun savaş öncesi eleştirileri için kesin çizgiler yok. Oyun dünyası hakkında bilmeniz gereken her şey oyun içinde sunulmakta Tam sürümün bu sunumu korumasını umuyoruz.

Her durumda, konuşmanın çoğunu yumruklarınız yapacak. Belirli karakterlere sorular sormak için yön düğmelerini kullanacaksınız ancak ne söyleyeceklerini duymak istemiyorsanız onları pataklamak da bir seçenek. Ne de olsa intikam peşindesiniz ve hedeflerinizle aranızda bir sürü kum torbası mevcut.

Sifu Ön İnceleme: Bol Bol Kombo

Sifu

Sifu, bir tuş hafif vuruşlara, diğer tuş darbelere ayrılmış iki düğmeli bir birleşik sisteme sahip. Bu iki tuşu çeşitli şekillerde birleştirmek farklı saldırılarla sonuçlanıyor ancak oynadığımız demo bu konuda biraz sınırlıydı. Saldırınızı karıştıran birkaç özel saldırı da var. Örneğin, yön tuşlarına, ardından ileri, ardından hafif bir saldırıya basmak, hedefinizi iten ve alan açan bir avuç içi vuruşuyla sonuçlanıyor. Ağır bir saldırı ile aynı girdi, zayıflamış rakipleri yere düşüren farklı bir hareket yapmanızı sağlıyor. Oyunda bu gibi farklı kombolar mevcut olacak.

Sağlık ve hasarın yanı sıra, dövüşleriniz sırasında Structure (Bünye) yönetmeniz gerekecek. Structure, Sekiro: Shadows Die Twice’daki Posture sistemine benzeyen bir mekanik. Esasen, rakiplerinize hasar verdiğinizde, sağlık çubuklarının altında sarı bir gösterge ile temsil edilen duruşlarını da zayıflatacaksınız. Bu gösterge tamamen dolduğunda, rakiplerin duruşları bozulacak ve onları sersemleterek güçlü bir bitirici darbeye karşı savunmasız bırakacaksınız. Aynı şey sizin için de geçerli olacak. Arka arkaya çok fazla darbeyi engellerseniz, Structure’ınız zayıflayacak, tükenecek ve sizi bir düşman saldırısına karşı sonuna kadar açık bırakacak.

Sifu Ön İnceleme: Savunma Çok Önemli

Sifu

Savunma tarafına gelirsek, saldırıları savuşturabilir veya blok yapabilirsiniz. Blok tuşuna dokunmak gelen darbeleri savuştururken, blok tutmak bir koruma başlatacak. Her iki tekniğin de avantajları ve dezavantajları mevcut. Siperler, düşman saldırılarını kesintiye uğratarak size karşı koyabileceğiniz bir pencere sunacak. Zamanlama katı, bu nedenle sapmayı kolayca yanlış zamanlayabilir ve pataklanabilirsiniz. Blok, çok daha güvenli ancak aşırı kullanımı Structure’ı hızla tükettiği için fazla kullanmak sıkıntılı.

Ayrıca, özel bir atlatma tuşu ile saldırılardan kaçınabilirsiniz. Bu, varsayılan olarak bir geri adım ancak belirli bir yönden kaçmak isterseniz, yönlü girişlerle hareketi değiştirebilirsiniz. Kaçınma düğmesini basılı tutmak, koşmanıza izin verecek; Bu, alan oluşturmak veya bir hamle saldırısı ayarlamak için ideal ancak kaçınmanın dezavantajları da mevcut. Aksiyon oyunlarında genellikle olduğu gibi tam bir güvenlik açığı sağlamaz; Bayonetta veya Devil May Cry’da olduğu gibi saldırılardan kaçamazsınız. Animasyon kurtarma sırasında kaçınılmaz olarak hatalı bir vuruşla çivileneceğiniz için bir kalabalığın içine dalıp zarardan kaçamazsınız.

Sifu Ön İnceleme: Weave Mekaniği

Sifu

Cephaneliğinizdeki en önemli savunma aracı aynı zamanda en az belirgin olanı, ki bu da weave. Blok düğmesini basılı tutarken yön tuşuna geriye doğru dokunarak ataklar altında sallanıp weave yapabilirsiniz. God Hand’de olduğu gibi, weave, konumunuzu koruma ek bonusuyla birlikte yüksek vuruşlara karşı savunmasızlık verecek, böylece atlatmaktan çok daha hızlı karşı saldırıya geçebilirsiniz. Weave, size bir kalabalığın ortasında durma ve düşmanlara şık, tamamen çekici bir şekilde hükmetme araçları veren agresif, sahte saldırgan bir şekilde savunma yapmanızı sağladığı için bir oyun değiştirici mekanik. Ne yazık ki, kahraman bir weave saldırısı yaparken yavaş hareket ediyor, bu da saldıran rakiplere agresif bir şekilde karşı koymayı biraz zorlaştırıyor.

Ek olarak, bir blok sırasında yön tuşuna ileri dokunmak, düşük vuruşlardan kaçınmanıza izin veren bir animasyonu serbest bırakıyor ancak sizi gelen diğer saldırılara karşı açıkta bırakıyor. Bu yetenekler Sifu’nun eyleminin ayrılmaz bir parçası, bu nedenle yukarıda bahsedilen beyaz tahtada bir yetenek notunda bahsedildiğini görmek güzel olurdu.

Düşmanlarla savaşırken, Focus Strikes için harcanabilecek sayaç kazanırsınız. Focus düğmesini basılı tutmak eylemi yavaşlatacak ve güçlü bir saldırı başlatmak için rakibinizin belirli noktalarını hedeflemenize olanak tanıyacak. Bunlar, kolay ilave hasar vermenin kullanışlı bir yolu ancak gerçekte bu mekanik, deneyimlerimizde en az kullanılanıydı. Hareketler pratik ancak özellikle gösterişli değil ve Focus ölçer son derece küçük ve ince, bu yüzden orada olduğunu unutmak kolay. Daha büyük ve daha belirgin bir sayaç, daha gösterişli Focus Strikes gibi buna yardımcı olacaktır.

Sifu Ön İnceleme: Yaşlandırma Mekaniği

Sifu

Sifu‘nun dövüşü gerçekten mükemmel. Kendinizi kontrollere ve yeteneklere alıştırdığınızda, etkinliğiniz tamamen ustalığa dönüşecek. Elbette, düşman türlerinin hileleri mevcut. Örneğin, kadın rakipler tekmeleriyle saçma sapan bir erişime sahip. Klasik atari dövüşlerinde olduğu gibi Sifu da bu zorlu düşman saldırı modellerini öğrenmenizi talep ediyor. Streets of Rage 4’ü bitirdiyseniz, ezberlemenin aksiyon ve tepki kadar önemli olduğunu biliyorsunuzdur.

Ortamlar, kullanmak için son derece güçlü araçlar ve silahlarla dolu. Silah olarak kullanmak için şişeleri, yarasaları ve boruları alabilir veya hasar için hedeflere atabilirsiniz. Ayrıca, söz konusu nesneleri, sandalyeleri ve küçük eşyaları, onları almanıza gerek kalmadan hemen yere de atabilirsiniz. Animasyonlar ise kusursuz. Bununla birlikte, Sifu cidden zor bir yapım. Elbette, bir düşmanı öldürdüğünzde az miktarda sağlık yenilersiniz ancak bu küçük lütuf dışında kötüye kullanabileceğiniz iyileştirici ögeler yok. Muhtemelen çok öleceksiniz ve Sifu’nun ilginç bir yeniden deneme sistemi mevcut.

Kahramanın, öldüğünde onu canlandıran madeni para yüklü bir kolyesi var. Düştükten hemen sonra dövüşlere devam edebilirsiniz ancak bunu yapmak kahramanı yaşlandırarak görünüşünü fiziksel olarak değiştirir. Yaşlandırma, oyunun katkı maddesi; Bir diriliş sizi bir yıl yaşlandırıyor, ikincisi iki yıl yaşlandırıyor, üçüncüsü sizi üç yıl yaşlandırıyor… Bu aynı zamanda kolyenin madeni paralarını da tüketiyor. Sürekli ölüp dirilmek, sizi daha fazla canlanma seçeneği olmayan 70 yaşındaki zayıf bir adam olarak bırakacak. Bu sistem oynanışı da etkiliyor. Karakter yaşlandıkça, belirgin şekilde güçleniyor ancak sağlığı azalıyor. Bu sisteme bağlı açıkça güçlü hikaye unsurları mevcut ancak lansman sırasında genel deneyimde nasıl bir rol oynayacağını bekleyip görmemiz gerekecek.

Sifu Sistem Gereksinimleri Nasıl?

Sifu

Şu anda, oyun önerilen özelliklerden yoksun ancak minimum gereksinimler, oyun bilgisayarınızın en az bir Intel i5-7300U işlemciye sahip olmasını gerektiriyor; AMD Radeon HD 7870, Nvidia GeForce GTX 600 veya eşdeğeri DX11 ekran kartı; 8 GB RAM; ve Windows 7 işletim sistemine ihtiyacınız olacak. Slocap, bu Epic Games Store oyunu için depolama gereksinimlerini açıklamadı. AMD Ryzen 7 3700X işlemci, Nvidia GeForce RTX 2080 ekran kartı ve 16 GB RAM’e sahip bir masaüstü bilgisayarda Sifu, maksimum grafik ayarlarında oldukça iyi çalıştı ancak daha iyi performans bekliyorduk.

Ne yazık ki, oynadığımız demo biraz kararsızdı. Oynadığımız birkaç saat içinde iki kez çöktü ve oda geçişleri sırasında ve hatta bazı savaş sahneleri sırasında gözle görülür bir yavaşlama yaşadı. Birkaç durumda, kare hızı saniyede 60 kareden 40 kareye kadar dalgalandı. Sloclap’ın oyun lansmanından önce oyunu düzeltmesini umuyoruz.

Sifu Ön İnceleme Sonucu

Sifu

Sifu, kaputun altında çalışan sağlam mekanik sistemlere sahip ve artık God Hand olmadığı için şiddetle özlenen bir oyun tarzını bizlere sunacak. Acımasız meydan okuma, tatmin edici savunma seçenekleri ve kusursuz çevresel entegrasyon, bugünlerde pek yaygın olmayan klasik, atari tarzı aksiyon. Sloclap’ın 8 Şubat 2022’de yayınlanmasından önce performansı temizlemesini ve aksiyonu biraz daha sıkılaştırmasını umuyoruz.

Avatar of Mert Doğan
Ege Üniversitesi Reklamcılık bölümünde okuyan ve oyun sektörüne yıllardan beri yoğun ilgi duyan Mert, 1 yıldır Turkmmo'da içerik üretiyor.

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Şifremi Unuttum

Kayıt Ol