Monster Hunter Rise, Capcom tarafından geliştirilen ve yayınlanan Nintendo Switch için bir aksiyon RPG oyunu. Bu oyun, eski Monster Hunter oyunlarının sinir bozucu unsurlarının kaldırılması ve seriye, bugüne kadarki en iyi oyunun geliştirilmesi ile yepyeni bir çağ yaratmış.
Monster Hunter Rise’ın hikayesi, kırsal Kumura köyünde yaşayan, oyuncu kontrollü avcıyı konu alıyor. Köy her zaman karada dolaşan dev canavarlar tarafından yok edilme tehdidi altında ancak eski zamanlardan yeni bir felaket geri döndü. “The Rampage” adlı bir olay, Kumura köyünü paramparça etmek için bir canavar sürüsü gönderme tehdidinde bulunuyor. Oyuncunun sadece sahadaki dev canavarlarla mücadele etmesi gerekmiyor, aynı zamanda yeni Rampage görevlerinde yer almaları gerekiyor. Burada kurulumlar inşa etmeleri ve Kumura köyünü canavar dalgalarından korumaları gerekiyor.
Monster Hunter Rise Mekanikleri Devrim Niteliğinde
Yukarıda bahsedilen tüm hikaye unsurları, dört avcıdan oluşan ekipler dev canavarlarla savaşmak için basit bir olay. Monster Hunter Rise, öncekilerle aynı aksiyon odaklı oynanışa sahip. Ana karakterin yetenekleri, yalnızca öldürülen canavarlardan alınan kaynaklar kullanılarak üretilebilen silahlarına ve zırhlarına bağlı. Çekirdek oynanış döngüsü aynı ancak Monster Hunter Rise’daki formüle yapılan yeni eklemeler, oyunu büyük ölçüde yenileyen bir mekanikten başlayarak deneyimi büyük ölçüde geliştirdi.
Monster Hunter Rise’a gelen en büyük yeni eklenti Wirebug. Oyuncu bunları, avcıyı havaya fırlatmak, uçurum yüzlerini ölçeklemek, binalara atlamak veya onları canavarlardan fırlatmak için kullanabiliyor. Wirebug tarafından sunulan dikeylik ve hız seviyesi oyunun kurallarını değiştiriyor. Monster Hunter serisindeki avcılar, özellikle oyuncular, animasyonları başladığında hamleleri iptal edemedikleri için canavarlar tarafından sürekli olarak geride kalıyor. Monster Hunter Rise’da, avcılar artık hızlı bir şekilde alacakları hasarın önünden çekilebiliyor veya haritanın gizli kısımlarını keşfedebiliyor. Özellikle yavaş ve hantal silahlara sahip avcılar için mücadeleye geri dönmek daha da kolaylaşıyor.
Wirebug’ların ikincil bir kullanımı da var çünkü her silah Wirebug’ları yeni süper hareketlere entegre eden Silkbind saldırılarına sahip. Bunlar, avcıların cephaneliğine, özellikle de Büyük Kılıç ve Çekiç gibi daha temel silah türlerine çok ihtiyaç duyulan bir çeşitlilik katıyor. Wirebug/Silkbind saldırıları, seviyeleri keşfetme ve canavarlarla savaşma deneyimini hiç olmadığı kadar keyifli hale getiriyor. Artık canavarların sırtına binmek için Wirebug’ları kullanmak da mümkün, bu da oyuncuların canavarları geçici olarak birbirleriyle savaşmaya zorlamalarına izin veriyor. Bu değişim anları, oyunculara Monster Hunter evreninde dolaşan ikonik devlerin sahip olduğu özel hareketleri kullanma şansı veriyor.
Yeni Bineğimiz Palamute
Monster Hunter Rise’daki diğer büyük eklenti Palamutes. Bunlar, binek olarak kullanılabilecek devasa köpekler. Palamute savaş alanında yarışabiliyor, sarmaşıklara tırmanabiliyor ve canavarlara saldırabiliyor. Avcı, bir Palamute sürerken eşyaları da kullanabiliyor, böylece oyuncuların durmaya gerek kalmadan silahlarını iyileştirmesine/keskinleştirmesine izin veriyor. Böylece avın hızının yavaşlamasına gerek kalmıyor. Palamute ile ilgili tek sorun, diğer Monster Hunter maskotlarını (Palico kedileri) gereksiz hale getirmeleri olmuş.
Asıl Olayımız Rampage Görevleri
Monster Hunter Rise ‘ın ana olayı, Rampage görevleri. Bunlar, canavar grupları dalgalar halinde hücum etmeden önce, oyuncuların kapıların önünde savunma kurulumları oluşturmak için sınırlı bir zamana sahip oldukları kule savunma oyunlarının unsurlarını kullanıyor. Bunlar arasında bombalar, top yöneten köylüler, köydeki NPC’lere dayanan özel elit birimler ve hatta oyuncu tarafından yönetilebilen balista gibi şeyler var. Daha fazla canavar yenildikçe kale seviyesi yükseliyor, bu da oyuncuların Rampage ilerledikçe daha güçlü birimlere erişim kazanacağı anlamına geliyor. Rampage görevlerinin mekaniği oyun tarafından iyi açıklanmıyor ancak oyuncuların mekaniği çözmesi de uzun sürmüyor. Bir kez ustalaştıktan sonra, Rampage görevleri çok eğlenceli hale geliyor ve standart görev türlerine biraz çeşitlilik katıyor.
Monster Hunter Rise ‘daki Monster Hunter formülündeki en büyük gelişme çok oyunculu modda yaşanmış. Serideki eski oyunlar, arkadaşlarla eğlenmeyi zorlaştıran bazı gülünç kısıtlamalarla zincirlenmişti fakat bu kısıtlamalar artık yok. Arkadaşlarla ve yabancılarla ava çıkmak artık çok kolaylaştı. Avın sonuna yaklaşmış olsanız bile devam eden avları bırakmak artık mümkün. Oyuncuların ilerlemeye katkıda bulunmaları için Urgent görevlere başlamalarına gerek yok, bu nedenle hikaye modunda arkadaşlarla oynayan insanlar asla görevleri tekrarlamak zorunda kalmayacak. Oyuncuları kendi başlarına bir ara sahneyi izlemeye zorlayan Monster Hunter World tasarımı da artık yok. Oyuncular, artık lobide beklemeye gerek kalmadan direkt olarak ava başlayabiliyor.
Ana kamptaki çadır da avlanmadan önceki hazırlık süresini kısaltacak şekilde geliştirilmiş. Oyuncular artık eşya kutularına çadırdan erişebiliyor ve av başladıktan sonra yemek yiyebiliyor. Tek gereken, bir takımın zafer şansını büyük ölçüde azaltmak için eski oyunlarda konsantrasyonun azalmasıydı çünkü bir yemekten stat buffı olmayan bir oyuncunun veya tam bir eşya yüklemesinin öldürülmesi çok daha muhtemeldi. Monster Hunter Rise’da, tüm bu hazırlık unsurları, av başladıktan sonra yapılabiliyor. Bu da oyuncuların lobide uğraşmak için daha az zaman harcayabileceği anlamına geliyor.
Monster Hunter Rise Sonuç:
Görsel olarak Monster Hunter Rise, Monster Hunter Generations Ultimate ve Monster Hunter World arasında bir yerde kalıyor. Oyun asla Monster Hunter World kadar iyi görünmüyor ancak daha küçük canavarlar için animasyonlar daha yoğun avlar sırasında darbe alsa bile Switch’te yine de iyi görünüyor. Bu, oyunun geliştirilebilecek en büyük unsuru ancak oyunun geri kalanı parlarken, bu grafik meselesi çok da önemli değil.
Monster Hunter serisi için en başından beri yapılması gereken oyun buydu. Deneyim, gelenek nedeniyle korunan can sıkıcı kısımlarından nihayet sıyrıldı ve yeni gelenler için uzun süredir hayranları eşit derecede mutlu edecek şık ve keyifli bir deneyim bıraktı. Monster Hunter Rise, kesinlikle serinin en iyi oyunu.
Monster Hunter Rise, Nintendo Switch için mevcut. Planlanan bir 2022 sürümü ile bir PC sürümü şu anda geliştirme aşamasında.