Sony’nin yaklaşık 300 milyon dolar harcayarak geliştirdiği çevrimiçi nişancı oyunu Concord, şirketin canlı hizmet oyunları portföyündeki en önemli projelerden biriydi. Yaklaşık 10 yıllık bir geliştirme sürecinin ardından temmuz ayında PC ve PlayStation 5 için piyasaya sürülen FPS, son dönemin en büyük fiyaskolarından birine imza attı.
Anlık 700 oyuncuyu dahi toplamakta zorlanan oyun, Steam‘de yaklaşık 10 bin, PlayStation’da ise sadece 15 bin kopya sattı. Bunun üzerine Sony, Concord‘un sunucularını 6 Eylül’de kapattı ve oyunun satışını durdurdu. Ayrıca talep eden kullanıcılara para iadesi yapılacağı da belirtildi.
Concord’un Yönetmeni Ryan Ellis Firewalk‘tan Ayrıldı
PlayStation’ın bünyesindeki Firewalk Studios tarafından geliştirilen birinci şahıs nişancı oyununun akıbeti bilinmezliğini korurken, şimdi oyun yönetmeni Ryan Ellis‘in istifa haberi geldi. Kotaku‘ya konuşan eski bir çalışan, “Ryan bu projeye ve oyuncuları bu projede bir araya getirmeye derinden inanıyordu. Geliştirme süreci boyunca farklı yapılabilecek şeyler olsa da, o çok iyi kalpli bir insan” dedi.
Haberde ayrıca Firewalk çalışanlarının stüdyonun geleceğinden emin olmadıklarının altı da çiziliyor. Şirkete yakın kaynaklara göre bazı çalışanlar, stüdyonun diğer Sony projelerinde ortak geliştirme stüdyosu olabileceğini düşünürken, çoğu kişi ise işten çıkarmalar ve stüdyonun olası bir kapanışına ilişkin endişe duyuyor.
Concord’un geçici olarak kapatıldığı belirtilse de, oyunun hiçbir zaman geri dönmeme ihtimali de bulunuyor. Bazı kaynaklar, bunun ancak oynaması ücretsiz modele geçişle mümkün olabileceğini belirtiyor. Sony ve Firewalk Studios’un Concord‘un itibarını düzeltmek için neler yapacakları büyük bir merak konusu, ancak büyük umutlarla piyasaya sürülen FPS’in geleceği pek parlak görünmüyor.