Mat Broome bizlere H1Z1 hakkında bilinmeyenleri anlattı. 14 yıldır profesyonel illüstratör, oyun geliştiricisi ve Sony’nin Art Director’ı. Mat Broome 13 yaşından beri profesyonel olarak Marvel, Dc ve Image Comics için çiziyor. Broome bunlarla kalmayıp, Alias Wavefront ve Unix eğitimlerini tamamladıktan sonra üst düzey firmalar olan Lionsgate Films, Paramount ve Universal Studios ile birlikte bir çok film projesi yaptı. Ve sonunda tüm bu deneyimleri sayesinde Sony Online Entertainment oyunlarına daimi olarak geçiş yaptı. SOE’de görevi boyunca PC,PSP,PS-3 platformlarında çeşitli oyunlar üzerinde çalıştılar ve yeni oyunları da bu platformlara getirdiler. Bunlar Untold Legends Warriors Code, EverQuest Online Adventures, James Patterson Catch a Killer, DC Universe Online PS3/PC, PlanetSide 2 ve şuan ki H1Z1.
Karakter Oluşturma ve Görseller
Mat Broome oyunlar için karakter oluşturmanın satranç oynamaya benzediğini ve satranç oynarken size başarı getirecek olan muhtemel olasılığı önceden düşünerek hamlenizi yapabileceğinizi belirtti. Broome bu işi sevmesinin sebebini tüm MMO oyunlarda olan bu gerçeklik olduğunu da bizlerle paylaştı. Çizim yapmak ve resmetmek Broome’un kendine özgü konseptleridir. Sonrasında oyun motoru olan Forge Light içerisinde base mesh ve assests yaratmadan önce Z Brush’da yüksek poligon versiyonlarını yaparak hızlı bir şekilde Maya’ya taşır.
Yakında kadın karakterleri, bir çok karakter ırklarını, kendilerine gölge edilmesinden hoşlanmayan Brawlers gibi bir çok yeni zombi çeşidini oyunlara sunacaklarının sinyalini veren Broome, askeri giydirilebilir sistem, taktiksel yelek ve her türlü kask yer alacak hatta Özel Kuvvet giysilerinin de yer alacağını belirtti. Paper Doll sisteminden de bahseden Mat Broome bu sistem sayesinde tüm parçaları bir arada kullanarak oyuncuların oyunda kendilerini tek ve özel hissetmelerini sağladıklarını söyledi. Bu onlar için oldukça zor ama eğlenceli. Ayrıca ekiplerinde inanılmaz karakterler yaratan animatörlerin ve teknik artistlerin olduğunu da belirtmeden geçemedi.
Erken Erişim Hakkında:
Broome erken erişimin muhteşem olacağını çünkü sadece kendi ögelerini eklemeyeceklerini oyunculardan gelecek geri dönüşleri, onlar için neyin önemli olduğunu dikkatlice dinleyeceklerini belirterek, giysi ve eşya konusunda kadın karakterlerin daha çeşitli olduğununda tüyosunu vererek yeni botları fena benzeteceklerini de söylemeden geçemedi. En dikkat çeken cümlesi ise erkek karakterleri olan Ivan gibi daha fazla karakter yaratmak için heyecanlı olduğunu söylemesiydi. Ivan hakkında da ufak bir ipucu aldık: Kuzey Amerika’nın post-apokaliptik döneminde yan yana çarpışmak isteyeceğiniz bir karakter olacak imiş. Karakterlerin bu tür ayrıntılarına önem verdiklerini de bizlere açıklayan Broome, gerçekliğe çok önem verdiklerini belirterek karakterlerin ayrıntılı biyografisini de vereceklerinin tüyolarını bizlerle paylaştı.
Zombiler
H1Z1’de zombiler çok çeşitli savaş ve hareket görünüşüne sahip. Buna ek olarak yavaş hareket eden zombiler oyunun köşe taşı fakat siz hızlı bir koşucu ve sürüngen gibi olmalısınız. Gelecek testte brawlerlar daha büyük ve daha güçlü zombiler olacak. Bunun yanında da zombiler az direnci olan hedefe saldıracak diyen Mat Broome, bizleri gelecek oyun hakkında oldukça ayrıntılı bir şekilde bilgilendirdi.
Kaynak : https://www.h1z1.com/news/h1z1-dev-blog-mat-broome