Geçtiğimiz kasım ayında piyasaya sunulan ve kısa zamanda stoklarını tüketen Sony PlayStation 5 için geliştirilen DualSense denetleyicisi, son dönemde oyuncuları çileden çıkaran analog sorunuyla haberlerimize konu oluyor.
Hatırlatmak gerekirse; bir süredir bazı PS5 kullanıcıları, DualSense’in analog kontrol çubuklarının dokunmadıkları halde oyun esnasında konsola yanlış komutlar gönderdiğinden şikayet ediyor.

Bazı Reddit kullanıcıları, analog çubuk kayma sorununun, PS5’i aldıktan sadece 10 gün sonra ortaya çıktığını söylüyor. Çoğu kişi, konsolu ve Bluetooth’u kapatıp açmasına karşın problemin devam ettiğini bildiriyor.
DualSense’i sıfırlamanın ya da gece boyu şarj etmenin de sonuç vermediğini belirten kullanıcılar, bu soruna el atması için Sony’e çağrı yapıyordu. Bununla da yetinmeyen Chimicles Schwartz Kriner ve Donaldson-Smith LLP adlı iki PS5 sahibi, Sony aleyhine toplu dava açtı.
IGN’nin ulaştığı dava belgelerinde, sorunun “oynanışı önemli ölçüde etkilediği ve dolayısıyla DualSense denetleyicisinin temel işlevini yerine getiremediği” belirtiyor.

Sorun için etkili bir onarım seçeneği sunulmadığını belirten davacılar, Sony’i “hileli, aldatıcı, yasadışı ve haksız” davranmakla suçluyor. Japon şirket, davayı kaybetmesi halinde yüklü bir tazminat ödemek zorunda kalabilir.
Benzer bir sorun, 2017’de piyasaya çıkan Nintendo Switch’in kontrolörü Joy-Con’da da yaşanmıştı. 2019 yılında sorundan muzdarip olan müşterilerine ücretsiz onarım hizmeti sunan Japon şirket, geçen yıl tüm kullanıcılardan resmi olarak özür dilemişti.
Sony, şimdiye kadar analog kayma hatasını düzeltecek bir yazılım güncellemesi yayınlamadı. Tabii, sorun donanım kaynaklı da olabilir. Eğer öyleyse, şirket piyasadaki PS5’leri toplama yoluna dahi başvurabilir. Konuya ilişkin yeni gelişmeler yaşandığı takdirde sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.

