Gearbox Software‘in MOBA unsurlarına sahip çevrimiçi FPS’si Battleborn‘un sunucuları resmi olarak kapatıldı. Bu, kitaplığında oyuna sahip olanların artık hem çevrimiçi hem de tek oyunculu modlara erişemeyeceği anlamına geliyor. Esasen oyunun kapatılacağı Kasım 2019’dan beri zaten biliniyordu. Bu yüzden oyunun hayranları Battleborn’a veda etmek için yeterli zamana sahip oldu.
Oyun piyasaya sürüldüğünden beri çok fazla popülerlik kazanmadı ve son aylarda Steam’de aynı anda aktif olan oyuncuların sayısı bir ile birkaç düzine arasında değişiyordu. PS4 ve XONE’deki istatistikler de muhtemelen hemen hemen aynıydı.
İncelemecilerden nispeten olumlu değerlendirmeler almasına rağmen, Gearbox’ın oyunu başından itibaren zorlu bir mücadele yaşadı. Örneğin; Battleborn’un çıkışı, Blizzard tarafından yayınlanan nişancı Overwatch‘ın piyasaya sürülmesi (Mayıs 2016) ile aynı zamana denk geldi. Benzer oyun dinamiklerine sahip her iki yapım da neredeyse aynı oyuncu kitlesini hedef almışlardı.
Battleborn sunucularının devre dışı bırakıldığına dair yapılan açıklama:
Please note that the Battleborn servers have been deactivated and the game is no longer playable. We’re extremely proud of the work that went into the game and want to extend our deep appreciation to the community. To learn more, please refer to this FAQ. https://t.co/vARxt3qaLs
— Battleborn (@Battleborn) January 31, 2021
Geliştiriciler, Battleborn’dan uzaklaşan oyuncuları geri kazanmak için F2P modeline geçmişti. Ücretli sürümün neredeyse tüm içeriğini erişime açan ekip, buna rağmen kanayan yarayı kapatmayı başaramadı. Bu da projeye verilen desteğin sadece üç ay sonra sona ermesiyle sonuçlandı. Geriye kalan belli sayıdaki oyuncu ise Battleborn’un dün resmi olarak sona erene kadar sunduğu özelliklerin tadını çıkardı.