Close

Giriş

Close

Register

Close

Lost Password

The Witcher 4’te Neden Unreal Engine 5 Kullanılıyor?

CD Projekt RED, yapım aşamasında olan The Witcher 4'te neden kendi oyun motoru yerine Unreal Engine 5'i kullandığını açıkladı.

Polonyalı video oyun geliştiricisi CD Projekt RED, geçtiğimiz mart ayında The Witcher 4‘ün yapım aşamasında olduğunu duyurmuştu. İkonik serinin hayranlarını heyecanlandıran bu haber, büyük bir coşkuyla karşılandı. Oyuna dair paylaşılan ilk detaylar arasında, geliştirmenin REDengine yerine, Epic Games’in Unreal Engine 5 motorunda gerçekleşeceği bilgisi de yer almıştı.

Stüdyo, bu beklenmedik değişikliğin neden yapıldığına değindi. VFX ve aydınlatma sanat yönetmeni Jakub Knapik, “Unreal Engine, birçok özelliği, birçok çözümü olan ve ekiplerin yeni şeyler denemesine olanak tanıyan bir araç kutusu gibi. Unreal’ın halihazırda birçok ekip tarafından kullanılması, araçların tasarımına birçok bakış açısı sunuyor ve bu da aracın çok daha esnek olmasına yardımcı oluyor” dedi.

Yeni The Witcher Oyunu Yapım Aşamasında

the witcher 4 unreal engine 5

Yeni Witcher oyunu için Unreal Engine’e geçme kararının arkasındaki bir diğer neden de açık dünya yaratımı oldu. Oyun yönetmeni Jason Slama, Unreal Engine 5’in açık dünyalara özgü yetenekleri sayesinde The Witcher 4’ün geliştirme sürecinde karşılaşılabilecek sorunlarla başa çıkmayı kolaylaştıracağını söyledi.

Öte yandan Projekt RED’in The Witcher 4’te kendi motoru yerine bir başka firmaya ait oyun motorunu kullanması, cesurca görünmekle birlikte, aslında son derece mantıklı.

The Witcher 4, Unreal Engine 5’ten Güç Alacak

yeni witcher oyunu

REDengine son derece gelişmiş bir altyapıya sahip olsa da, bunu yeni oyun için optimize etmek ve iyileştirmek, geliştirme sürecine ayrılan kaynakları önemli ölçüde harcayabilir. Unreal Engine 5’e geçiş, Polonyalı stüdyonun oyun motorundaki geliştirmenin çoğunu Epic’e bırakmasını ve tamamen oyuna odaklanmasını sağlayacaktır.

Benzer bir yolu Crystal Dynamics de izleyecek. Yeni bir Tomb Raider oyunu üzerinde çalıştığını duyuran şirket, Unreal Engine 5‘i kullanacağını açıkladı. Önceki Tomb Raider üçlemesi, stüdyonun kendi Foundation motoru üzerine inşa edilmişti.

Haberi Paylaş

Benzer İçerikler

0
0

    Yorum Yaz

    Email adresiniz yayınlanmayacak.

    Yorum yazdığınız için teşekkür ederiz.