Yakın tarihli bir konferansta Samsung, bulut oyun endüstrisine katılma planını duyurdu. Sözde Samsung Cloud Gaming hizmetinin ne zaman piyasaya çıkacağını, sunacağı oyunları veya özelliğin Tizen sistemine dayalı cihazlardan sonra diğer cihazlarda kullanılıp kullanılamayacağını bilmiyoruz.
Samsung Cloud Gaming İlk Deneme Değil
Bu, Koreli teknoloji devinin bulut oyun pazarına girme niyetini ilk açıklaması değil. The Verge tarafından bildirildiği gibi, bu tür planlar 2010’da ortaya çıkmıştı ancak başarıya ulaşamamıştı.
Samsung, Cloud Gaming sisteminin erken bir sürümünü üst düzey televizyonlarına getirmek için Gaikai adlı bir oyun yayın şirketi ile çalıştı. Projenin fikri temelde bugünlerle aynıydı. Samsung Cloud Gaming, yalnızca bir televizyon, internet bağlantısı ve kontrolcü ile oyun oynamanıza izin verecekti.
Sistem beta sürüme kadar ulaştı ve piyasaya sürüldü ancak ardından Gaikai’nin yeni sahibi farklı bir yöne gitmeye karar verdi. Bu arada, şirketin yeni sahibi Sony olmuştu ve teknoloji sonunda PlayStation Now hizmetine katıldı.
Samsung’un yolda karşılaşacağı rekabeti de unutmamız mümkün değil. Bulut oyun endüstrisine GeForce Now hakim olsa da, Google Stadia, xCloud, PlayStation Now ve nispeten yeni çıkış yapan Amazon Luna gibi diğer hizmetleri de unutmamak gerek.
Samsung Cloud Gaming‘in nasıl bir pazar payına sahip olacağını tahmin etmek zor ancak böyle rekabetçi bir piyasaya giriş yapmanın zor olacağı kesin.