Mortal Kombat 11 İncelemesi

Mortal Kombat 11 ile dövüş oyunlarında çıta bir hayli yükseliyor.

2011 yapımı Mortal Kombat’taki Raiden’ın müdahaleleri etkileyici sonuçlara yol açmıştı. NetherRealm Studios taze bir başlangıç yapıp Mortal Kombat X’de yeni bir zaman çizelgesi yaratmıştı. Oyunun bomba etkisi yapan bitişinin ardından herkes aynı soruyu soruyordu: sırada ne var? Dört yıl sonra sıradaki oyun geldi ve biz de Mortal Kombat 11 incelemesi ile karşınızdayız. Zamanı büken yeni kahramanı ve geçmişten tanıdığımız karakterleriyle Mortal Kombat 11 hem hikayeyi, hem de dövüş mekaniklerini epey genişleten bir oyun. Peki oyun ne kadar başarılı?

Mortal Kombat 11 İnceleme

Mortal Kombat 11, önceki oyun Mortal Kombat X’deki olayların kısa süre sonrasında geçiyor. Shinnok yakalanmış, Raiden kendini bozmuştur. Liu Kang ve Kitana ise bu sırada NetherRealm’e hükmetmektedir. Raiden’ın eylemleri yüzünden ortaya Kronika’nın öfkesi çıkarken, artık Raiden’ın olmadığı yeni bir çağ yaratmak hedefindedir. Bu sebeple de Kronika hem günümüzden, hem egçmişten kötü karakterleri çağırır ve gerçeğe dönüştürür. Kronika’yı durduracak kahramanları toplamak ise yine Raiden’a kalacaktır.

NetherRealm Studios yıllar içinde hikaye anlatımını ve senaryoyu gerçekten de yavaş yavaş kusursuz hale getirdi, çıtayı bir hayli yükseltti. Mortal Kombat 11 şüphesiz şimdiye kadar en iyi yazılmış ve sunumu en iyi yapılmış hikaye diyebilirim. Oyunun hikayesi bazen güldürüyor, bazen duygusallaştırıyor ve bazen de kalbinizi kırıyor. Aynı zamanda senaryoda yine pek çok sürpriz nokta var ve sizi şaşırtmayı başarıyor. Bildiğiniz gibi Mortal Kombat X, Mortal Kombat 1-4 oyunlarının özetini takip ediyordu. Mortal Kombat 11 ise hiçbir önceki oyuna bağlı olmayan, tamamen yeni bir hikaye çiziyor. Bu epik, sinematik ara sahnelerle bezeli MK deneyimi kesinliikle oyuncuları tatmin edecektir. Buna rağmen NetherRealm Studios sanki oyunun sonunu çok iyi toparlayamamış ve biraz aceleye gelmiş gibi duruyor. Belki de eleştirebileceğim tek nokta, böylesine muhteşem bir öyküye hayal kırıklığı yaratan bir bitiş yazılması.

Daha önce NetherRealm Studios campaign modlarına aşina olanlar, Mortal Kombat 11’i de tamamlarken evinde hissedecekler. Hikaye toplamda 12 bölüme ayrılıyor ve bölüm başına 4 dövüşe giriyorsunuz. Tabii bu sırada bol bol ara sahne sizi bekliyor. Toplamda 4-5 saat arasında campaign kısmını (zorluğa da bağlı olarak) tamamlamak mümkün.

Tabii ki iyi dövüş mekanikleri olmayan bir Mortal Kombat olamazdı. Geçmişten bugüne Mortal Kombat’ın varlığını sürdürmesinin temel sebebi de bu. Her ne kadar bazı değişiklikler olsa da, Mortal Kombat 11’i oynayan eski hayranlar muhtemelen zorluk çekmeyecekler ve dövüşlerin eskisi gibi, hatta daha iyi olduğunu fark edecekler.

Mortal Kombat 11’de enerji metresinin yokluğu tecrübeli oyuncuların dikkatini çekecektir. Oyunda bu metre iki farklı metre haline getirilmiş: atak ve defans. Defans metresiyle özel dodge, kombo durdurma ya da kaçınma hareketleri yapabiliyorsunuz. Atak metresi ise özel hareketlerinizi ve saldırılarınızı geliştiriyor. Bu metreler zaman içinde doluyorlar fakat ne zmaan ve nasıl kullanacağınız konusunda dikkatli olmalısınız. Ayrıca X-Ray hareketleri de gitmiş, yerine Fatal Blows gelmiş. X-Ray’e benzer şekilde Fatal Blows ile güçlü saldırılar yapabiliyorsunuz fakat sadece canınız yüzde 30’un altına düştüğünde kullanmak mümkün. Ayrıca bu ‘son şans’ hareketleri tur başına bir kez kullanılıyor. Yani stratejinizi iyi kurmanız gerekiyor.

Krediler akmaya başladığında ise Mortal Kombat 11’de sizi çok daha fazla içerik bekliyor. Eski hayranlar doğrudan Klassic Towers’a girip merdivenleri tırmanmaya başlayabilir, karakterlerde ustalaşabilir. Oyun toplam 24 oynanabilir karaktere sahip. 25. karakter Shao Kahn ise maalesef ön sipariş bonusuydu. Dolayısıyla bu karakteri açma şansınız yok. Genel anlamda Mortal Kombat 11’in karakter listesi bir hayli geniş ve tatmin edici fakat pek şaşırtmıyor. Mortal Kombat X’de yer alan birçok karakter (Raiden, Liu Kang, Erron Black vs.) geri dönüş yapmış. Diğer yandan geçen oyunda olmayan fakat klasikleşmiş Noob Saibot, Baraka ve Jade gibi karakterler de var. Yeni karakterlerin arasında ise Geras, Kollector ve Cetrion yer alıyor. Dediğim gibi liste güzel fakat belki diğer karakterlere de şans verilebilirdi.

Mortal Kombat 11 duyurulduğunda merak ettiğimiz bir şey vardı: oyunda Unreal Engine 4 mü, yoksa modifiyeli Unreal 3 mü kulalnılacak? Görünüşe göre Unreal 4 kullanılmadı fakat görsel anlamda Mortal Kombat 11, Mortal Kombat X ve Injustice 2’ye göre çok daha iyi. Karakter modellemeleri ve kaplamalar hem ara sahnelerde, hem de dövüşler esnasında son derece detaylı duruyor. Dövüşler fazlasıyla kanlı ve şiddet dolu geçerken, her ayrıntı görsellikle yansıtılıyor. En geliştirilen şey ise animasyonların sunumu diyebilirim. NetherRealm Studios animasyonlar konusunda artık gerçekten de ustalaştı ve harika gözüküyorlar, attığınız her yumruğu hissedebiliyorsunuz.

Açıkçası son Mortal Kombat oyunlarıyla NetherRealm Studios gerçekten de iyi işler çıkarıyor. Çok daha iyi hale gelen senaryosuyla, geniş karakter listesiyle, geliştirilip mükemmeleşen dövüş sistemiyle ve göz alıcı bölüm tasarımlarıyla Mortal Kombat 11 de çıtanın çok yükseğe taşındığı bir oyun olmuş. Serinin hayranları zaten alıp oynayacaktır fakat dövüş oyunu sevenlere de mutlaka tavsiye ediyorum.

Artıları:

  • Geliştirilen dövüş mekanikleri
  • Harika grafikler ve animasyonlar
  • Şimdiye kadarki en iyi Mortal Kombat senaryosu
  • Detaylı bölüm tasarımları

Eksileri:

  • Hayal kırıklığı yaratan bitiş
  • Karakterlerde yeniliğe gidilmemesi

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Şifremi Unuttum

Kayıt Ol