High on Life, türün en iyi oyunlarından bazılarından ilham alan ve bunları Squanch Games’in benzersiz komedi ve görsel tarzıyla birleştiren iddialı bir birinci şahıs nişancı oyunu. İlk günden Game Pass’e gelmesi ve 60 dolar olmasına rağmen Steam‘de 92 TL‘den satılmasıyla da bu dönemde Türkiye’yi önemsediğini gösteren nadir yapımlardan.
Rick and Morty’nin ortak yaratıcısı Justin Roiland tarafından kurulan bir geliştirici olan en son Squanch Games projesinden komik bir oyun bekliyorduk ancak oyun tamamen mizah odaklı değil. Doom ve Metroid Prime gibi oyunlardan ilham alan bu yapımın sert dilli mizahı herkese hitap etmese de, karşımızda tatmin edici ve keyifli bir oyun olduğunu baştan belirteyim.
High On Life İncelemesi: Hikayesi Nasıl?
Roiland’ın önceki çalışmalarına aşina iseniz (Rick and Morty veya Trover Saves the Universe), bu oyunda da yer alan benzersiz derecede kaba ve saygısız unsurlar içeren bilim kurgu evreninden ne bekleyeceğinizi biliyorsunuzdur. Oyundaki her şey sürekli konuşuyor ve küfrediyor. Her şey yapışkanla kaplı. Oyunda her an şiddetli bir olayla karşılaşma şansınız yüksek.
Hikaye, uzaylı bir uyuşturucu kartelinin, insanların büyük yıldızlararası afyonlar üretmesi nedeniyle Dünya’yı işgal etmesiyle başlıyor. Altı tane gülünç derecede komik gangsteri devirmek isteyen bir ödül avcısı olarak oynuyorsunuz. Bahsettiğim tüm bu gülünçlüklere rağmen High on Life’ın kendine has tarzı, sürükleyici bir oyun deneyimi yaratmayı başarıyor.
Yapay Zeka Sanat Teknolojisinin Eserleri
Ekip, gerçekten rahatsız edici görseller oluşturmak için yapay zeka sanat teknolojisiyle çalıştı. Madencilik operasyonu veya askere alma merkezi gibi bu yabancı dünyalarda dolaşmak bana Cyberpunk 2077 veya The Outer Worlds gibi sürükleyici oyunları hatırlattı. Hatta, karakterinizin evinde Tammy ve T-Rex gibi saçma sapan uzun metrajlı filmler izleyebiliyorsunuz!
Yolculuğunuz boyunca size rehberlik eden, J.B. Smoove ve Roiland gibi aktörler tarafından seslendirilen, büyüyen uzaylı silahları maceranız boyunca size eşlik ediyor. Bu yaratıklar hikaye detayları veriyor, oynanış ipuçları anlatıyor ve özlü sözler söyleyip duruyor. Roiland’ın sesini seviyorsanız, cidden harika bir deneyim sizleri bekliyor.
Squanch Games, mizahtan hoşlansanız bile çok fazla gevezeliğin dikkatinizi dağıtabileceğinin farkında, bu nedenle konuşma sıklığını azaltma seçeneğiniz mevcut. Hatta, High on Life oynarken, keşke bu özellik God of War Ragnarok ve Horizon Forbidden West’te de olsa dedim. Bu seçeneği cidden sevdim ve takımın oyuna olan güvenini gösterdiğini düşünüyorum.
High on Life Doom’dan İlham Almış
Oynamaya başladığımda bu oyundan tam olarak ne bekleyeceğimden tam olarak emin değildim ve ödülümü aramak için tatlı tatlı platform yaparken Macaroni Brothers adlı uzaylı inşaat işçileri beni kızarttı. Onlara sinirlenerek oyundaki ilk savaşıma girdim ve bir fark ettim ki bu oyun aynı Doom’dan ilham almış!
Savaş, id Software’in birinci şahıs nişancı oyunundan bolca etkilenmiş. Yakın dövüş saldırımla düşmanları parçalayıp parçalamadan önce çevik güç kaydırağımı kullanarak bolca savaştım. Bir God of War gibi hissettirmese de fazlasıyla tatmin edici savaş mekanikleri var desem yanlış olmaz.
Hatta bir boss dövüşü sırasında, elektrikli bir zeminden kaçınmak için çılgınca arenanın tepesinde sallanmam gerekti ve her zaman kaotik savaş ortamının kontrolünün bende olduğunu hissettim ki Doom’dan bu yana bu hisse kapılmamı sağlayan pek oyun olmamıştı.
Bu Oyundaki Çeşitlilik Beni Şaşırttı
Silahlı savaş mekanikleri, yakın dövüşe kıyasla biraz daha hareketsiz ve özensiz olsa da, saf yaratıcılıktaki farklılıkları ile bu sıkıntıyı görmezden gelebildim. High on Life’ın tuhaf, organik silahları, bana Oddworld: Stranger’s Wrath’ı anımsattı. Standart mermilere ek olarak silahlar, bulmaca çözme senaryolarında yararlı olan şık alternatif yeteneklere sahip.
Platformları yerine oturtmak için yapışkan topları sektirmek, dönen bir enerji diski fırlatmak ve bıçağınızla manuel olarak bir şeyler saptırmak ve düşmanları emmek gibi alternatif özellikleri kullanırken gerçekten çok eğlendim ve geliştirici ekibin yaratıcılığını taktir ettim. Silah kullanımında bu kadar yaratıcı davranılmasına sevindim.
Geliştiricilerin oyunun nasıl Metroidvania ve sürükleyici simülasyon niteliklerine sahip olduğunu açıkladığında ne demek istediğini oyunu oynarken anlayabildim. İstatistiklerinizi yükseltmenin yanı sıra, eski gezegenlerde yeni alanlar açan yeteneklerin kilidini de açıyorsunuz. Hatta ödülleri hangi sırayla takip edeceğiniz ve sonuç olarak hikayenin nasıl ilerleyeceği konusunda bir seçeneğiniz mevcut.
High on Life İnceleme Sonucu
Tam fiyatlı bir oyun olan High on Life, Squanch Games için cesur bir ilk adım. Doom, Metroid ve tüm zamanların en iyi oyunlarından bazılarıyla yaptığım benzetmeler beklentinizi arşa çıkartmış olabilir ancak ben bu oyunu ciddi manada büyük keyifle oynadım ve bir oyunu oynarken bayadır bu seviyede eğlenmiyordum.
High on Life’ın kendi yarattığı özgün kimliğinden büyük oranda zevk alırken, bu anlattığım kült oyunları bana bu kadar fazla hatırlatması gerçekten etkileyici. İncelememi bitirmeden hemen önce Rick and Morty hayranları için bir not da düşeyim; Justin Roiland size bağırmıyor!
Oyun, 13 Aralık’ta PC, Xbox One ve Xbox Series X/S’de (Xbox Game Pass dahil) piyasaya çıktı. Tam fiyattan satılan bu oyunun, Steam’de 92 TL olduğunu bir kez daha hatırlatalım. Yine de, oyunu satın almadan önce Game Pass‘ten indirerek de deneyimleyebilirsiniz. Ben gönül rahatlığıyla, mutlaka ama mutlaka bu oyunu oynamanızı tavsiye ediyorum.