Google Stadia vs Microsoft xCloud: Hangisi Kazanır?

Game Streaming ve bulut teknolojilerde kazanan Google mı olacak, yoksa Microsoft mu?

Geçtiğimiz hafta Google bekleneni yaptı ve kendi oyun stream platformu olan Google Stadia’yı resmen duyurdu. Bu yeni bulut teknolojisi dünya çapında büyük heyecan uyandırırken, pek çok kişi de oyunların geleceğinin bulut teknolojilerinde olduğunu düşünüyor. Diğer yandan şunu da hatırlatmak gerekiyor ki, Google bu alanda rakipsiz değil. Microsoft’un da Project xCloud adlı benzer bir projesi var. Bu yüzden de Google Stadia mı, Microsoft xCloud mu sorunuza yanıt verip iki platformu kıyaslayacağız.

Google Stadia Artıları:

– Stadia’nın en büyük artı puanı şüphesiz YouTube ile olan entegrasyonu. Stadia ile YouTube birlikte çalışacak ve kullanım kolaylığı sunacak. YouTube’da bir oyun videosu izlerken hızlıca o oyuna giriş yapabileceksiniz. YouTube’un dünya çapındaki kullanım oranını da göz önüne alırsak, bu Stadia’yı gerçekten de öne çıkarıyor.

– Stadia, Google Chrome internet tarayıcısı bulunduran her platformda sorunsuz şekilde çalışacak ve özel bir uygulamaya gerek duymayacak. Böylece neredeyse bütün cihaz ve platformlarda (Windows, iOS, Android vb.) kullanabileceksiniz.

– Doğrudan Wi-Fi ile bağlanan bir kontrolcüye sahip ve bu da teorik olarak gecikmeleri düşürecek. Ayrıca bu kontrolcü bütün mevcut platformlarla da uyumlu olacak.

– Stadia muhtemelen pazara Project xCloud’a göre daha erken girecek. Bu da hız açısından bir avantaj yaratabilir.

Microsoft Project xCloud Artıları:

– Google oyun stream işini geleneksel oyunculuğun yerini alacak bir proje olarak görüyor. Microsoft ise bir alternatif olarak bakıyor. Bu da demek oluyor ki Project xCloud’da oyuncular hala geleneksel, yüksek teknolojili konsollar alıp çok düşük gecikme ve kristal netliğinde görüntü kalitesiyle oyun oynamaya devam edecekler. Bulut oyunculuk bir alternatif olacak.

– Microsoft’un sektördeki 20 yıllık tecrübesi büyük bir avantaj. Orijinal Xbox’dan Xbox One X’e kadar çok sayıda konsol çıkardılar ve hâliyle binlerce oyunluk devasa bir kütüphaneye sahip.

– Teoride xCloud ile kusursuz uyum sağlayacak, oyun dünyasının Netflix’i olarak da gösterilen Game Pass platformu şu an Microsoft’un elinde.

– Microsoft’un çok sayıda birinci ve ikinci parti oyun stüdyosu var. Aynı zamanda son dönemlerde yeni stüdyolar da satın aldılar.

– Bulut teknolojisinde hâli hazırda çok ileride bir firma ve altyapıları bunun için neredeyse tamamen hazır.

– Arkasında milyonlarca oyunculuk bir Xbox kitlesi var ve sektöre sıfırdan girmiyor.

Microsoft xCloud ve Google Stadia Kıyaslama:

Kağıt üstünde baktığımız zaman Microsoft şu an çok daha avantajlı duruyor. Her ne kadar Google Stadia ile Microsoft’un vadedemediği bazı özellikleri sunsa da, bunları ne kadar başarılı hayata geçireceği meçhul. Üstelik Google’ın daha önce Google Plus ve Google Glass gibi pek çok projesinde başarısız olduğu, yarım kalan projeleri bilinen bir gerçek.

Diğer yandan tecrübe ve altyapı önemli bir faktör. Microsoft bunun temelini yıllardır atıyor ve 20 yıldır da oyun – konsol dünyasının içindeler. Google ise bu konuda çok tecrübesiz bir firma ve şimdiye kadar sektörle alakaları sadece uzaktan oldu. Google aslında Jade Raymond önderliğinde kendi birinci parti oyun stüdyosunu kuruyor fakat bu ne kadar yeterli olacak tartışılır.

Google Stadia eğer ivme yakalarsa ve YouTube entegrasyonu sayesinde ağını genişletebilirse pazarda önemli bir yer edinebilir. Diğer yandan Microsoft xCloud’ın da geniş konsol kütüphanesi, tecrübesi ve oyuncu ağıyla avantajı büyük.

İlk aşamada görünen köy şu; Microsoft Project xCloud daha başarılı olacağa benziyor fakat henüz başarıdan söz etmek için de çok erken.

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>