Close

Giriş

Close

Register

Close

Lost Password

Kapatılan Concord’un Sony’e Maliyeti Dudak Uçuklattı

Piyasaya çıktıktan iki hafta sonra kapatılan çevrimiçi birinci şahıs nişancı oyunu Concord'un Sony'e maliyetinin 200 milyon dolardan fazla olduğu bildirildi.

Sony, son yılların en büyük fiyaskolarından biri olan Concord‘un arkasındaki Firewalk Studios’u kapattı. Çevrimiçi birinci şahıs nişancı oyunu, eylül ayında sadece iki hafta sonra şok edici bir şekilde kapatılmış ve dijital mağazalardan çekilmişti. PlayStation ve Firewalk, “Concord’un geleceği için en iyi yolu belirlemek” için çalıştıklarını söylemişti.

Bu ayın başlarında, Steam’in arka uç sunucusunda ortaya çıkan birkaç güncelleme, oyunun bir şekilde geri dönebileceğine dair umut vermişti, ancak Sony tarafından yapılan açıklama bu umutları tamamen yok etti. Kotaku’nun haberine göre Concord’un ilk geliştirme anlaşması 200 milyon dolar civarındaydı. Bu da Sony’nin, kapatılmadan önce sadece iki hafta süren canlı hizmet oyunu için cebinden ne kadar para harcadığına dair bir fikir veriyor.

Concord’a Harcanan Para 200 Milyon Doları Geçti

Anlaşmayı bilen iki kaynağa dayandırılan haberde, 200 milyon doların Concord’un tüm gelişimini finanse etmek için yeterli olmadığı, Concord IP haklarının veya Firewalk Studios’un kendisinin satın alınmasını da içermediği belirtiliyor. Kotaku’nun verdiği rakam, Firewalk’un orijinal ana şirketi ProbablyMonsters’ın 2021’de 200 milyon dolar kaynak topladığını söyleyen daha önceki bir raporu doğruluyor.

concord maliyeti

Firewalk’ın veda yazısı geliştirme maliyetlerine daha fazla ışık tutuyor. Açıklamada, koronavirüs salgını sırasında yeni bir girişim olmaktan ve Concord’un ancak 2022’de tam üretime girdiğinden bahsediliyor. Ayrıca Unreal 4’ten 5’e geçiş, yepyeni özelleştirilmiş bir yeni nesil FPS motoru inşa etmekten, betaki yüz binlerce oyuncuya PS5 ve PC’de istikrarlı ve ölçeklenebilir bir arka uçta üst düzey oyun hissinden ve performanslı bir 60 FPS deneyimi sunmaktan da bahsediliyor.

Tüm bunlar Concord‘un geniş bir kitlenin ilgisini çekmesi beklenen iddialı bir proje olarak görüldüğüne işaret ediyor. Bunun yerine piyasaya sürüldükten birkaç gün sonra fişi çekildi ve geliştirici stüdyosu kapatıldı. Resmi rakam olmamakla birlikte oyunun yalnızca 25 bin kopya sattığı bildirildi. Sony Interactive Entertainment CEO’su Hermen Hulst, Concord ile hedeflerine ulaşamadıklarını, ancak PvP birinci şahıs nişancı türünde canlı hizmet oyunları yapmaya devam edeceklerini belirtti.

Haberi Paylaş
Benzer İçerikler
0
0

    Yorum Yaz

    Email adresiniz yayınlanmayacak.

    Yorum yazdığınız için teşekkür ederiz.