Oyunların oynanabilirliğinin sınandığı, sokak ağzı eleştirilere maruz bırakıldığı, haber spikeri gibi ciddi değil daha samimi bir dille anlatıldığı, azıcıkta B.O.K atıldığı bu bölümde yine 3 tane oyuna baktık. Biri sıkıntı…
1) Planetside 2
Uzaylıvari karakterlerin,silahların ve mekanların bulunduğu üstüne bir de Steam’de beleş olarak saçılan Planetside 2 aslında güzel MMOFPS oyunu. Oyunda davar butu gibi silahların g*t kadar şarjörlerini (jarjör diyenler okumasın) görünce zaten “o ne **” diyorsunuz. Konya ovası gibi haritada s*çacak yer yokmuş gibi her doğuş noktası heriflerin dibi oluyor. Bu nedenle çatır çatır ölüyorsunuz. Oyundaki silah çeşidini sevdim. Bunun yanında kullanabildiğiniz antin kuntin araçlarda mevcut. Bu araçları alan kral. Adamlar utanmasa araçla evin içine girecek. Oyunun her dakikası aksiyonla geçiyor. Hani iki dakika afk olayım gidip bir çay koyayım yok. Alnının çatına gaus mermisini yersin. Çoğu oyunda olan ve benim kıl olduğum bir özellik daha var ki oda keskin nişancı tüfeklerinin hasar yüzdesi. Arkadaş one shot one kill prensibinde üretilen bir alet oyunda 5 vuruşta anca adam öldürüyor. Bunun dışında yapımcılar biraz Crysis’dan (ç)alıntı yapmış ve görünmezliği oyuna getirmişler. Genel hatları ile grafikleri mekanikleri gayet güzel, laf yok. Ama Steam üzerindeki gereksiz DLC’leri biraz sinir bozucu. Fakat dün ilk bakışını yaptığım Planetside 2’de gerçekten B.O.K var. MMOFPS manyakları doluşacağınız bir oyun haberiniz olsun.
2) The Secret World
Hepiniz adını duymuşsunuzdur bu soyguncunun. Niye soyguncu birazdan göreceksin. MMORPG ile FPS’nin harmanlanması ile ortaya çıkan bu karma türdeki oyun, ciddi anlamda bütün türleri içine tıkıştırmış. Yapımcı şirkette kavga mı çıktı nedir, her oyun türünden azıcık birşeyler katmışlar. TSW diye kısalttığım oyunda ne level var ne skill ne de sınıf. Hiçbir şey yok, herşeyi kendiniz buluyorsunuz. Ben okçu açıp millete KS atacam diyemezsiniz yani. Oyun, ya**ak kürek bir sebepten kıyametin koptuğu bir dünyada geçiyor. Karman çorman yaratıklar mevcut. Öyle yaratıklar var ki yanlarında 300 kiloluk dananın s*çtığı B.O.K kadar kalıyorsunuz. Oyunun türü RPG oynanış FPS gibi ama bakış açısı olarak TPS ( bu neyin kafası ). Avare gibi dolanmaya başladığınız oyundaki görevler FBI’da yok. Her neyse oyunda kendi karakterinizin özelliklerini, yeteneklerini kendiniz belirliyorsunuz. Ucube öldürdükçe puandır, carttır curttur geliyor. Bu puanlar ile kendinize ekipman alıyorsunuz. Oyuna soyguncu dedik, e bi oyuna hemde aylık ödemeli olan bir oyuna sen tutupta 500€ para verirsen sana kuvvet uygulayan yerin çekimini seviyim(!). Paket üzerine paket eve haciz gelir vallaha. Ama oyun benim hayalimdeki bir oyun, çünkü her B.O.K var daha ne olacak. Bu nedenle kıyak geçiyorum ve TSW’de B.O.K var arada bir 1 haftalık deneme zımbırtısı yayınlanıyor oynayın.
3) Scarlet Blade
Daha tüyü bitmemiş yetimimiz. Yeni çıkan bu MMORPG oyunu biraz garip bir konsept içeriyor. Zaten yanınızda ananız babanız varsa sitesine girmeyin derim, karşınıza çıkan video “oha” dedirtir size (merak ettin demiii çakaaal). Öhöm her neyse oyundaki karakterler +18 bir biçimde tasarlanmış. koşmasından tut görüntülerine kadar, yapanlar yaparken neyle uğraşıyorsa artık… Tek elle yapılan oyun olan Scarlet Blade +18 temalı ve Sci-Fi bir dünyada geçen MMORPG olarak karşımıza çıkıyor. Temasıyla uyumlu sınıfları bulunan (fesatlık yapma Sci-Fi tarzı sınıflardan bahsediyorum) oyunda karkterlerin alayı hatun. İçlerine Cyber diye bir lav*k koymuşlar tek erkek karakter o. Oyunun tıkla vur mantığı oyunu berbat eden en büyük özellik. Fakat oyunu diğer oyunlardan ayıran en büyük 2. özelliği ise (1. yi biliyorsun zaten söyledik) 2 adet form değişiminin olması. Yani dilediğiniz zaman s*kimsonik teknolojik bir robota, kimi zamanda PvP esmasında Cyber Suit adındaki forma dönüşebiliyorsunuz. Oyun genel bakımdan güzel. Klasik kılıçlı sopalı MMORPG’lere yeni bir boyut kazandırmış. Oyunu oynarken sesleri açmayın hatun kişi ölünce içiniz bir hoş olabilir. Scarlet Blade’de de B.O.K var oynayın (ama tek).
Günün GIF’leri:





2 Yorum
Eline sağlık videolu anlatımını ( 5 i ) bekliyoruz 🙂
O muhtemelen bugün geliyor kardeşim 🙂 Yarında yayına koyarım