Fütursuzca Eleştri Yapan Oyuncu Milleti
Oyunların Yapım ve Yayın Aşaması
Oyunların yapılış aşamasında adım adım gidilen zorlu yolda Yapımcı ve Yayıncı firmaların emeklerini hiç bir şekilde önemsemeden yapılan acımasız eleştiriler için karşı eleştri amacı ile sizlere bugün oldukça objektif bir makale hazırlamak istedim. Son yıllarda MMO dünyasında büyük ilerlemeler ve gelişmeler kaydedilirken, MOBA oyunlarda da büyük gelişme yaşandı. Yapımcı firmalar MMO oyunlara daha çok yönelerek, teknolojiye uyum sağlayabildikleri kadar uyum sağlayarak yollarına devam etmeye başladılar. Oyunun yapım aşamasından sorumlu geliştirici ve yapımcı firmalar oyunun müziklerinden, hikayesine, grafiklerine, karakterlerine ve daha bir çok ayrıntıya uzun soluklu bir zaman ayırarak düşünme ve planlama aşamasından geçiyorlar. Tüm bu aşamalardan sonra gerekli ekip ve ekipmanlar doğrultusunda karar verdikleri yolda ilerlemeye başlıyorlar. Tüm işlemler bittikten sonra biz oyunculara projelerini sunarak asıl görevlerini yerine getirmek için hazır bekliyorlar. Bu sırada devreye yayıncı firmalar girerek oyun içi hataları, oyuncular arasında yapılan illegal problemleri ve daha bir çok konuyu yakından takip ederek daha iyi bir oyun sunmak için uğraş veriyorlar.

Peki bizler ne yapıyoruz?
Oyuna gir,
Biraz seviye atla,
Seviye atlamada zorlan ya da çok kolay gelsin,
Müziklerini eleştir,
Grafiklerini yerin dibine sok,
Oyunu bir daha oynama.
Aslında yapmamız gerekenler:
1) Oyun yapım aşamasında iken yapımcı firmayı araştır
2) Oyunun yayıncısı hakkında bir kaç bilgi edin
3)Oyunun resmi sitesinde gezin, oyun öncesi bilgilendirmeleri ve sonrasında hikayesini oku
4)Oyun çıktığı an objektif olarak girip seviye sınırına kadar oyunu oyna
5)Oyun içerisinde her seviyede karşılaştığınız şeyleri oyunun hikayesi ile bağdaştırmaya çalış
6)Oyun içerisinde kullanılan karakterlerin hikaye içerisinde anlatılan toplum ya da durumla ilişkisini kur
Bunları tamamladıktan sonra gerçekten size hiç bir şekilde uyumlu gelen bir yanı yoksa işte o zaman eleştir.

Hiç bir yayıncı ve yapımcı firmanın oyunculara kötü bir oyun çıkarıp onların sinirlerini bozma gibi bir derdi yok. Oyunun grafikleri kötü olabilir ama hikayesi iyidir. Oyunları oynarken biraz daha vicdanlı ve okumayı seven bir oyuncu olursak daha keyifli zamanlar geçirebiliriz.
Her insanın oyun türlerinden sevdiği bir tanesi vardır, ama sevdiğin türün dışına çıkan çok başka bir oyunun fütursuzca eleştirilmesine kesinlikle karşı çıkıyor ve bu duruma artık dur demek istiyorum!
Sevgili oyun severler,oyun oynamanın sadece zevk ve eğlence olduğunu düşünmeyin, sizler sizin için tasarlanan, sizin hayal dünyanıza ulaşmaya çalışarak hazırlanan ve sizin beğeninizi kazanmak için en iyi şekilde hizmet vermeye çalışan yayıncı ve yapımcıların emeklerini kesinlikle hiçe saymayın.


1 Yorum
noktasına kadar hak veriyorum önce oyunu oynamadan önce hikayedir cartıdır curtudur iyice sindirilmeli ve anlanmalı. Oyuna girerken küçük şeylere olumsuz eleştiri yapmak yerine olumlu kısımlarından oyuna bakılmalı. Unutulmaması gereken bir sonraki şey ise “daha iyi grafiklerin daha iyi bir oyun anlamına gelmediğidir”. Oyunda gerek kıyafet gerek ekipman çeşitliliği var mı, hikayesi var mı varsa nasıl, oyundaki asıl amaç ne (temelinde tabii ki eğlenmek), vesaire vesaire…
Başarılı bir makale olmuş elinize sağlık 🙂