Close

Giriş

Close

Register

Close

Lost Password

Xbox, Bethesda’da Zorunlu Mesai İddialarına Yanıt Verdi

Bu ayın başlarında Fallout 76'nın geliştirilmesi sırasında meydana gelen krizle ilgili bir raporun ardından Xbox bu iddialara yanıt verdi.

Bethesda‘da işler yolunda değil mi? Oyun endüstrisinin son yıllarda kaçınmaya çalıştığı sorunlardan biri de ‘zorunlu mesai kültürü’ oldu. Horizon Forbidden West gibi bazı oyunların ertelenmesinin nedenlerinden biri, bir şirketin sıkıntıdan kaçınmak istemesiydi. Bununla birlikte, Xbox özellikle yakın tarihli bir kriz raporuyla uğraşırken, bu zorunlu fazla mesai vakalarının hala yaşandığı ortaya çıktı.

Haziran 2022’nin başlarında bir rapor, Fallout 76‘nın geliştirilmesi sırasında, Bethesda’nın düşük saatlik ücretle fazla mesai yapmaya devam etmek için büyük bir baskı yaşadığını ve bunu yapmak için çok az teşvikle olduğunu ortaya koydu. Rapora göre, geliştirme ekibi üzerindeki bu sürekli baskı, Fallout 76’nın bu kadar bozuk bir durumda piyasaya sürülmesinin nedenlerinden biri.

Bethesda Fazla Mesai Kültüründen Muzdarip

Bethesda

Bugün Bethesda’nın sahibi olan Xbox Game Studios Başkanı Matt Booty, rapora değinmesi istendiğinde bir Soru-Cevap yoluyla yanıtladı. Booty, raporun ve bunun gibi birçok makalenin “geriye, bazen oldukça geriye bakma eğiliminde olduğunu” eklemeden önce, Xbox’ın zorunlu fazladan mesai kültürüyle ilgili tüm raporları “ciddiye aldığını” belirterek başladı. Daha sonra fazla mesai kültürünün, geliştiricilerin “onur rozeti gibi” taktığı bir şey olduğunu söyledi.

Matt Booty, krizi “haklılaştırmadığını” ancak bunun endüstrinin bir parçası olduğunu söyledi. Naughty Dog stüdyolarından Neil Druckmann, daha önce fazla mesai kültürünün bir çözümü olmadığını, yani Fallout 76’nın gelişimi gibi hikayelerin tekrar yaşanabileceği anlamına geldiğini söylemişti.

Booty, oyun endüstrisinin geçmişiyle ilgili yorumlarının yanı sıra, şu anda fazla mesainin belirli bir başlık üzerinde çalışmayı bitirmek için zorunlu olmaktan ziyade, bir proje için yalnızca kişisel heyecan ve tutkuyla tutulması gerektiğini söyledi. Ayrıca, fazla mesai kültürünün kendi bilgisi olmadan gerçekleşebileceğini ancak çalışanların Xbox’ın dahili sürecine güvenebileceğini belirtti.

Haberi Paylaş

Benzer İçerikler

0
0

    Yorum Yaz

    Email adresiniz yayınlanmayacak.

    Yorum yazdığınız için teşekkür ederiz.