Oyun motoru geliştiricisi ve oyun yayıncısı olarak karşımıza çıkan Epic Games, Unreal Engine 5.5 sürümünü resmi olarak geliştiricilere sundu. Yeni versiyon, öncekinden daha verimli bir şekilde karşımıza çıkıyor ve aynı zamanda yüksek performansı ile ön plana gelmeyi hedefliyor. Haberimizde yeni sürümün detaylarından ve nasıl bir rape (muhtemelen “performans” ya da “yapı” olmalı) sahip olduğundan bahsediyoruz.
Unreal Engine 5.5 sürümü ile film yapımcılığına, profesyonel uygulamalara ve oyun içi iyileştirmelere doğru adım atabiliyorsunuz. Ancak biz burada sadece oyun tarafına odaklanıyoruz. Yeni versiyon sayesinde, öncelikle Lumen ve Path Tracing‘e yönelik önemli performans geliştirmelerinin geldiğini aktaralım. Geliştirici ekibin belirttiğine göre, Lumen artık donanım desteği olan platformlarda 60 Hz‘de çalışıyor.
Unreal Engine 5.5 Özellikleri
Donanım desteği olan platformlarda 60 Hz akıcılıkta çalışan Lumen‘e, deneyimine, donanım ışın izlemeyi destekleyen sistemlerdeki birçok iyileştirme sayesinde ulaşılmış durumda. Teoride, Unreal Engine kullanan oyunlar artık daha performanslı ve daha iyi bir şekilde çalışıyor. Bahsettiğimiz durum oldukça önemli çünkü UE5 oyunu, yerel çözünürlüklerde Lumen ile çalışmakta zorluk çekiyordu. Bu durum, artık daha kolay bir hale gelmiş durumda.
Lumen kullanan çok sayıda UE5.4 teknoloji demosu olduğu için, UE5.5‘e taşındıklarında önemli bir performans artışı elde edip edilmeyeceği merak konusu. Bu performans iyileştirmelerinin yanı sıra yeni sürüm Megalights ile birlikte geliyor. Megalights, sahnelerinize sınırsız olarak yüzlerce dinamik ışık ve gölge eklemenizi sağlıyor. Bu sayede yumuşak gölgeler, hacimsel gölgeler ve çok daha fazlasına özgürce kullanabiliyorsunuz.
Son olarak merak edip indirmek istiyorsanız buraya tıklayabilir ve resmi web sitesine geçiş yapabilirsiniz.