Tüm zamanların en sevilen RPG serilerinden birini side scrolling metroidvania ve 2D platform türleriyle harmanlayan Prince of Persia: The Lost Crown, bu yılın başında oyuncularla buluşmuştu. Anlatı odaklı bir açık dünya macerası beklerken bu tarzda bir oyunun gelmesi herkesi şaşırtsa da, 30 saatlik sürükleyici bir deneyim yaşatan The Lost Crown genel olarak beğeniyle karşılandı.
Ne var ki, oyunun gösterdiği ticari performans yayıncı Ubisoft‘u tatmin etmemiş gibi görünüyor. Fransız medya kuruluşu Origami’nin haberine göre Prince of Persia: The Lost Crown’ın arkasındaki ekip dağıldı. Geliştiricilerin oyun üzerindeki çalışma tarzı ve ortaya çıkan iş görünüşte Fransız yayıncının hoşuna gitmesine rağmen, oyun ekibinin lağv edildiği bildirildi.
The Lost Crown’un Arkasındaki Ekip Dağıtıldı
Haberde oyunun kaderinin piyasaya sürüldükten sadece birkaç hafta sonra belirlendiği ifade ediliyor. Çekirdek oyun geliştirme ekibinin bir devam oyunu veya en azından Mask of Darkness DLC‘sinin ötesinde bir genişletme daha sunmak için mücadele ettiği, ancak Ubisoft’un daha iyi satış potansiyeline sahip diğer projelerde daha fazla yardıma ihtiyaç duyduğu iddia ediliyor.
Rapora göre The Lost Crown Ubisoft’un satış beklentilerini karşılamadı ve yöneticiler bir devam oyununun ilk oyunun uzun vadeli satışlarını düşüreceğine dair endişelerini dile getirdi. Oyun, yüzlerce kişilik bir ekibe sahip olan ve en son Beyond Good and Evil 2 üzerinde çalıştığı bilinen Ubisoft Montpellier‘de geliştirildi.
Konuyla ilgili IGN‘e konuşan Prince of Persia: The Lost Crown Kıdemli Yapımcısı Abdelhak Elguess, “Ubisoft Montpellier’deki ekibimizin hem oyuncular hem de eleştirmenler arasında yankı uyandıran bir oyun yaratma konusundaki çalışmaları ve tutkusuyla son derece gurur duyuyorum ve oyunun uzun vadeli başarısından eminim. Prince of Persia: The Lost Crown, eylül ayında yayınlanan üç ücretsiz içerik güncellemesi ve bir DLC ile lansman sonrası yol haritasının sonuna gelmiş durumda” ifadelerini kullandı.