Close

Giriş

Close

Register

Close

Lost Password

The First Descendant DLSS 3 ve FSR 3.0 Karşılaştırması

Geçtiğimiz günlerde Nexon stüdyosu tarafından piyasaya sürülen oynaması ücretsiz üçüncü şahıs kamera bakış açısına sahip looter shooter oyunu The First Descendant, üst düzey grafiklerle ve yeni teknoloji destekleri ile geldi. Oyuncular tarafından genel olarak eleştirilen ve mikro ödeme sistemi sayesinde karışık etikete sahip olan bu yapımın DLSS 3 ve AMD FSR 3.0 teknolojileri karşılaştırıldı.

Unreal Engine 5 oyun motoru ile desteklenen The First Descendant hem NVIDIA DLSS 3’ü hem de AMD FSR 3.0’ı destekliyor. Hangisinin iyi olduğuna bir bakış atmak istiyorsanız haberimizi okumaya devam edebilirsiniz. Yapılan kıyaslamalara ve ekran görüntülerinden elde edilen verilere göre her iki destek de hemen hemen birbirlerine yakın. Bu testler AMD Ryzen 9 7950X3D, 6000Mhz’de 32GB DDR5 ve NVIDIA’nın GeForce RTX 4090 sistemlerinde yapıldı.

The First Descendant Sürekli Çöküyor

Daha fazla detaya girecek olursak The First Descendant, AMD’nin üst düzey işlemcilerin de bile çöküyor. Bu çökmeler sıcaklık sorunlarından kaynaklanmıyor. Oyun basitçe yanıt vermeye durduruyor ve masaüstüne atıyor. Bunu düzeltmenizin tek yolu herhangi bir kaydı yüklemeden önce ana menüden Ray Tracing‘i devre dışı bırakmanız.

the first descendant 2023 06 13

Karşılaştırmaya başlayacak olursak FSR3 üst düzey bir iş çıkarıyor. Hızlı kamera hareketlerinde bile görsel kırılmalar çok az yaşanıyor. Her ne kadar DLSS 3 hala üstünlüğünü korusa da bu özelliği aktif hale getirmek için RTX 40 serisi bir ekran kartına sahip olmanız gerekiyor. Eğer böyle bir ekran kartınız yoksa elbette AMD FSR 3.0 kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

FSR 3.0 Frame Generation, NVIDIA DLSS 3 Frame Generation’dan biraz daha hızlı olarak karşımıza çıkıyor. Aradaki fark diğer oyunlardaki kadar büyük değil. Dolayısıyla farkı gözünüzle bile göremeyebilirsiniz.

İki teknoloji arasındaki giriş gecikmelerine bakacak olursak hemen hemen aynı hissettiriyor ve ikisinde de gerçek zamanlı olarak herhangi bir görsel sorun ortaya çıkmıyor. Ayrıca DLSS 3.5 Ray Reconstruction özelliğinin belli bir performans düşüşüyle geldiğini belirtmekte fayda var. DLSS 3 RR performansınızı %12’ye kadar düşürüyor.

Son olarak DLSS 3 ile FSR 3.0 arasındaki bazı karşılaştırma ekran görüntülerine aşağıdan göz atabilirsiniz. İlk Görsel DLSS 3 ikinci görsel FSR 3.0 şeklinde ilerliyor.

Haberi Paylaş
Benzer İçerikler
0
0

    Yorum Yaz

    Email adresiniz yayınlanmayacak.

    Yorum yazdığınız için teşekkür ederiz.