Norveçli mütevazi bir indie geliştirici olan Ananki Game Studio, kule savunma türündeki ilk PC oyunları The Fate of Baldr’u geçtiğimiz ağustos ayında duyurmuştu. Hem mekanikleri hem de hikayesiyle türe benzersiz bir yorum getiren oyunda geminizi, parçalara ayırmak isteyen efsanevi yaratıklara ve boss’lara karşı savunmaya çalışan bir Viking olarak oynayacaksınız.
Savunma ve silahlara koymak için kaynaklar bulmanız ve aynı zamanda savunmanızı kolaylaştırmak için süreçte beceri kazanmanız gerekecek. Dört ayrı ve benzersiz sınıf seçeneği ile çevrimiçi co-op oyununda tek bir oyuncu olarak savaş heyecanını yaşayacak veya başkalarıyla takım kuracaksınız.
Temel dayanağı İskandinav mitolojisi olan The Fate of Baldr, antik bir anlatıyı eski tarz bilim kurgu öğeleriyle harmanlıyor. Oyunun arkasındaki geliştirici ekiple bir sohbet fırsatı yakaladık. Sağ olsun onlar da bütün sorularımıza içtenlikle cevap verdiler. Hal böyle olunca ortaya oldukça keyifli bir sohbet çıktı.
Dilerseniz lafı daha fazla uzatmadan, röportajımıza geçelim. Keyifli okumalar.
Bilmeyenler için The Fate of Baldr’un arka planındaki hikaye nedir ve nasıl ortaya çıktı?
Merhaba ve The Fate of Baldr’a ilginiz için çok teşekkür ederiz! 2021 yazından beri, üçüncü şahıs kule savunma oyunumuz The Fate of Baldr’u geliştirmek için tam zamanlı olarak çalışıyoruz. Başlangıç noktamız, gerçekten tek oyuncu olarak da oynanabilir olan bir co-op oyun yapmak istememizdi. Bizim için, Vikingleri yüksek teknoloji silahlarla donatıp onları evrende dolaştırmak çok mantıklı göründü.
The Fate of Baldr, Norse mitolojisinden ve old-school dediğimiz eski usul bilim kurgusu öykülerinden ilham alıyor. Bu benzersiz evreni yaratırken tam olarak neyi hayal ettiniz?
Norse mitolojisi ve Vikingleri tema olarak seçmemiz, Norveç kökenimizden geliyor. Dünyalar ve yaratıklar hakkındaki Norse mitolojisi çevresinde sadık kalmak istediğimiz bir evren yaratmak istedik, ancak onları şık bir uzay ortamına yerleştirdik.
Oyunun arka planında, Norse tanrısı Frigg’in, -Baldr’un annesi- oğlunu hayata geri getirmeye çalıştığı bir hikaye var. Bunun için Midgard’ın cesur Vikinglerini çağırır. Onlara Viking uzay gemisi, güçlü silahlar, kuleler, jetpack’ler vb. gibi ileri teknoloji sağlar, bu da onların en güçlü tanrıları bile alt etmelerine yardımcı olur.
Geliştirme sürecine dair paylaşabileceğiniz özel anlar var mı? Oyunun geliştirilmesi sırasında neler yaşadınız?
The Fate of Baldr’da savunma kuleleri inşa etmek için kaynakları toplamanız gerekir. İlk olarak oyunun fikri, bu kaynak toplama işleminin 2D uzayda yeraltında gerçekleşmesiydi. Oyuncular, düşmanların gemilerine yaklaştığını bildiren bir uyarı aldıklarında yüzeye çıkıp düşman dalgalarını püskürtmek zorundaydılar. Fikrin teoride iyi olduğunu düşünsek de, pratikte yeraltı kısmını yeterince ilginç veya eğlenceli hale getiremedik.
Bu fikirden uzaklaştık ve yüzeye odaklandık. Şubat 2022’de Steam Next Fest’e katıldık. Sonrasında demo oynayan insanların YouTube videoları ortaya çıkmaya başladı. Oyunu ortaya çıkardığımızı görmek eğlenceliydi, ancak aynı zamanda korkutucuydu. Burada belirtmeliyiz ki, Next Fest demosundan bu yana oyun üzerinde birçok değişiklik yapıldı, hem oyun mekaniği hem de grafikler anlamında.
Oyunun anlatısı hakkında neler paylaşabilirsiniz?
Hikaye, Odin ve Frigg’in oğlu olan tanrı Baldr’un ölümünün Ragnarök’ü tetikleyeceği Norse efsanesinden ilham alıyor. Herkes tarafından sevilen Baldr, kendi ölümüyle ilgili kabuslarla kovalanıyordu. Onu korumak için annesi Frigg, her varlığın ona zarar vermeyeceğine dair ant içtiği evrenin çeşitli köşelerine yolculuk etti, ancak önemsiz gibi görünen Böğürtlen yaprağını atladı. İskandinav mitolojisinde kötülük ve kurnazlık tanrısı olan Loki, bu zayıflığı keşfetti ve Baldr’un kardeşi Hod’u Baldr’u Böğürtlen okuyla öldürmesi için manipüle etti. Bu olay, tanrıları kaosa sürükledi ve Ragnarök’ün fitilini ateşledi.
Buna karşılık Frigg, Baldr’u diriltmek ve kıyameti önlemek için bir göreve çıktı. Tanrısal kalıntılar sunulduğunda kaderi değiştirebilecek bir mistik kuyunun varlığını öğrendi. Tanrılar karışıklık içindeyken, Midgard’a Vikingleri çağırdı ve onları ileri teknoloji ve ileri teknolojiyle donatarak tanrıları yenebilmelerini sağladı. Oyuncular, Baldr’u kurtarmak ve Ragnarök’ün felaketini önlemek için epik bir görevde yer alacaklar.
Türkiye’deki okuyucularımız için Ananki Game Studio hakkında biraz bilgi verebilir misiniz?
Ananki Game Studio, Oslo, Norveç’ten küçük bir bağımsız oyun stüdyosudur. Şirket, 2017’de bir hobi projesi olarak kuruldu, ancak oyun geliştirmenin normal işlerimizi yapmaktan çok daha eğlenceli olduğunu hızlı bir şekilde keşfettik. 2020’de, gündelik işimize odaklanmak için bize izin veren finansmana erişim elde ettik. Mobil pazar için bazı küçük projelerden sonra, gerçek bir PC oyunu yapmaya karar verdik. Sahip olduğumuz kaynaklarla yapabileceğimiz en iyi oyunu yapmaya karar verdik. Şu anda The Fate of Baldr üzerinde tam zamanlı olarak çalışan 3 kişiyiz.
Oyunun temel özellikleri nelerdir?
Oyuncu, kozmosun dokuz dünyasını gezmeli ve Baldr’u ölümden geri getirmek için görev öğelerini toplamalıdır. Oyuncular her gezegendeki kaynakları toplayabilir ve işleyebilir. Anahtar konumlarda savunma kuleleri ve totemler inşa ederek, düşmanların Viking gemilerini yok etmesini önleyebilirler. Gelen düşman saldırılarını püskürtmek ve nihayetinde içerisinde oldukları dünyanın boss’unu yenip görev öğesini toplayabilirler. Her gezegendeki genelde taktiksel bir element bulunmaktadır.
Gündüz azaldıkça düşmanlar daha güçlü hale gelir. Daha fazla kaynak toplamayı seçebilir, ancak daha güçlü düşmanlarla yüzleşir ya da düşman dalgasını erken çağırabilir ve daha az kule ile daha zayıf düşmanlarla savaşabilirsiniz. Savaşın arasında Vikingler annelerinde dinlenir. Burada oyuncu, çeşitli şeyleri yükseltmek için özel kaynaklar harcayabilir. Bazı yükseltmeler, kalkan, saldırıları savuşturma, güçlü yakın saldırı, mermi düşüşleri vb. gibi yetenekleri açar. Diğer yükseltmeler kule inşa maliyetini azaltır, kule istatistiklerini (hasar, menzil, ateşleme hızı) iyileştirir.
Bu oyun üzerinde yapmaktan özellikle farklı ve heyecan verici hissettiren bir şey var mıydı?
Oyun geliştirme sürecinde çok sayıda küçük adımın eğlenceli ve heyecan verici olduğu birçok an var. Bunlardan biri, düşman yaratıklarının bir patlama sonrasında uçtuğu “ragdoll” sistemini uygulamaktı. Bir diğeri de çok oyunculu sistemimizi uyguladığımızda. Sonunda başka bir kişiyle birlikte oynamak gerçekten harika bir his. Başka bir daha yakın tarihsel olay, sınıf rütbe sistemi uygulandığında gerçekleşti.
Belirli bir sınıfta kaç dünyayı tamamlarsanız, bu sınıftaki rütbeniz o kadar yüksek olacaktır. Yükseldikçe daha yüksek seviyeli totemlere ve özel yeteneklere sahip olacaksınız. Örneğin, Hird sınıfı (keskin nişancı), ikinci rütbede “delici atış” ı açacak. Bir kafaya isabet ettiğinde, bir sonraki atış delici bir atış olacak, böylece birden fazla düşmanı bir atışla hasar verebilir. Sınıf rütbesi, her oyuncu için saklanır, bu nedenle tek oyuncu olarak 2. seviyeye ulaşan bir oyuncu, arkadaşlarıyla birlikte kooperatif bir oyuna katıldığında bu rütbenin korunur.
The Fate of Baldr’u rakiplerinden farklı kılacak şey nedir?
The Fate of Baldr, oyuncuların savaş alanlarında kendileri yer alması nedeniyle çoğu kule savunma oyunundan farklıdır. Okuyucular, bu tür oyunları “Orcs must die!” serisi veya “Dungeon defenders” serisinden tanıyabilir. The Fate of Baldr’u bu oyunlardan ayıran şey, açıkçası Viking/bilim kurgu temasıdır, ancak aynı zamanda dünyalarımızın Norse mitolojisinin dokuz dünyasını uygulamış olmamızdır.
Gelişme nasıl ilerliyor?
Oyun yavaş yavaş ama emin adımlarla düşündüğümüz şekle dönüşüyor ve şu anda bulunduğumuz yerden çok memnunuz. Şu anda son dünyaların görsellerini bitiriyoruz. Ayrıca düşmanlar ve patronlar üzerinde çalışıyoruz. Son olarak, Türk okuyucusuna The Fate of Baldr hakkındaki bu röportajı okuduğu için teşekkür ediyoruz. Umarız oyunu Steam‘de istek listesine eklersiniz, böylece haberleri ve güncellemeleri takip edebilirsiniz!