Geçen yılın sonunda Project Zomboid beklenmedik bir şekilde oyuncu kalabalığını kendine çekti. Hepsi Build 41 ve Steam Kış İndirimi adlı önemli bir güncelleme sayesinde; Bu nedenle The Indie Stone geliştiricilerinin oyun bu kadar popülerken oyunu geliştirme planlarını açıklamaları şaşırtıcı değil.
Oyunun geleceğiyle ilgili ayrıntılar, stüdyonun genel müdürü Chris Simpson tarafından NME ile yaptığı röportajda açıklandı. Başlangıçta, oyunun geliştirilmesindeki bir sonraki adım, avlanabilecek vahşi yaşamı eklemekti ancak sonunda, NPC’leri oyuna tanıtacak bir güncelleme öncelikli oldu.
Project Zomboid’e İşlevsel NPC Eklenecek
Simpson, çoğu oyuncunun şikayet ettiği şeyin bu unsurun eksikliği olduğunu söyledi. Bu yüzden, vahşi hayvanlardan ziyade işlevsel NPC’lere eklemek daha mantıklı görünüyordu ancak geliştirici, NPC’lerin uygulanmasının kolay bir iş olmayacağını ve muhtemelen birkaç güncellemeye yayılacağını kabul etti. Ayrıca oyuncuların onlar için biraz daha beklemesi gerekeceğini de belirtti.
Ardından, içerik oluşturucular teknoloji ağacını genişletmeyi ve daha fazla zanaat seçeneği sunmayı planladıklarını açıkladı. Bu özellikle oyun sonu için geçerli olacak. Oyunun bu aşaması, karmaşık makineler veya diğer benzer nesneler inşa etmek gibi karmaşık ve ödüllendirici faaliyetlerde zayıftı. Şimdilik, geliştiriciler tam olarak nasıl çalışacağını açıklamadı.
Her iki güncelleme de Project Zomboid’in tam sürümünden önce sunulacak ancak hayranların sabırla beklemesi gerek. The Indie Stone’un oyunu çok yavaş geliştirilen bir proje. Ne de olsa, erken erişimde piyasaya sürülmesinden bu yana on yıldan fazla bir süre geçti.