Nvidia, Portal: Prelude RTX’in piyasaya sürülmesiyle birlikte Nvidia RTX IO‘yu piyasaya sürdü. Bu teknoloji ile PC’niz, oyun oynarken işlemci çekirdeklerinizin iş yükünü ekran kartınıza aktarabilecek. Ekran kartları bu tür görevlerin üstesinden gelmek için daha donanımlı olduğundan, bu temel olarak performans kararlılığının iyileştirilmesine yardımcı olacak.
Teknoloji aynı zamanda PC’nizin donanımının oyun verilerine nasıl eriştiğine ilişkin değişen süreçle başa çıkmak için oluşturuldu. Tipik olarak, bir oyunun varlıkları, sistem belleği aracılığıyla açıldıktan sonra sabit sürücüden işlemciye gönderiliyor ve sonra ekran kartına ulaşıyor. Bu da oyunlarda takılmanın ana sebebi olarak gösteriliyor. Daha hızlı NVMe SSD‘ler oyun platformlarında daha yaygın hale geldikçe bu sorun daha da belirgin hale geliyor.
Nvidia RTX IO ile Oyunlarda Takılmaya Son
Sıkıştırılmış verileri doğrudan ekran kartına ileterek G/Ç bant genişliğini artırdığı için Nvidia RTX IO’nun devreye girdiği yer burası olacak. Bu, Nvidia’nın sistem belleğinde “minimum aşamalandırma” olarak adlandırdığı şeyi devreye sokacak. Nvidia’nın ekran kartları, GDeflate açık sıkıştırma standardını kullanarak verilerin sıkıştırmasını açacak. Bu sayede işlemciniz, diğer işlemlerle uğraşmakta serbest kalacak.
Bunu vurgulamak için Nvidia’nın duyurusu, RTX IO’dan daha hızlı doku yükleme sürelerini ve azaltılmış disk alanını sergiledi. Bu teknoloji, Portal: Prelude RTX’te 5 kata kadar daha hızlı doku yükleme süreleri sundu ve hatta disk alanını yüzde 44 azalttı.
Bu rakamların, eski bir Portal RTX Remastered’ın yeniden modellenmiş sürümüyle test edildiğini unutmayın. Bu nedenle, tam olarak güvenilecek en iyi kriter deği. Bununla birlikte, Nvidia RTX IO kullanan ekran kartı tabanlı sıkıştırma teknolojisine sahip DirectStorage 1.2’yi içerecek olan PC’de Ratchet & Clank: Rift Apart gibi yeni oyunlar yolda. Bu yüzden yakında teknolojiyi daha net inceleyebileceğiz.