Zorlu bir sürecin ardından geçtiğimiz yıl Activision Blizzard‘ı 69 milyar dolara satın alarak Call of Duty, Diablo ve World of Warcraft gibi ikonik serileri Xbox şemsiyesi altında toplayan Microsoft, video oyun sektörü tarihindeki en büyük anlaşmaya imza atmıştı. Fakat bu dev hamlenin ayak sesleri ZeniMax satın alımıyla gelmeye başlamıştı. ABD merkezli şirket, Eylül 2020’de Bethesda’nın çatı firmasını toplamda 7.5 milyar dolar karşılığında bünyesine kattı.
Son yıllarda oyun bölümünü muazzam bir şekilde büyüten Microsoft, buna karşın 2024 yılında binlerce çalışanı ile yollarını ayırdı. İşten çıkarmaların büyük çoğunluğu ise Activision Blizzard ve bünyesindeki stüdyolarda yaşandı. Microsoft Gaming CEO’su Phill Spencer, zorlu geçen yıla rağmen halen yeni satın almalara açık olduklarını söyledi.
Activision Satın Alımı Microsoft’u Durdurmayacak
Bloomberg‘e konuşan ünlü yönetici, “Kesinlikle pazarda olmak istiyoruz ve Microsoft’ta oyun alanında yapmaya çalıştığımız şeye katkıda bulunacak ekipler, teknoloji ve yetenekler bulduğumuzda, kesinlikle başımızı dik tutacağız” dedi. Buna karşın bu konuda yakın zamanda yeni bir gelişme yaşanmayacağını ve şirketin Activision Blizzard çalışanlarını bünyesine katmak için çok fazla zaman harcadığı için çok büyük anlaşmaların şu anda muhtemelen masada olmadığını söyledi.
Microsoft’un Çin‘e daha fazla yönelerek ekiplerini çeşitlendirmek istediğini belirten Spencer, “Gerçekten benzersiz yeteneklere sahip yaratıcı ekiplerden bir şeyler öğrenmek bizim için iyi bir alan oldu. Asıl fırsat, Çin’deki yaratıcı ekiplerle küresel ortaklıklar kurmak” dedi. Tencent ile ortaklık kurarak ilk kez 1990’larda çıkan strateji klasiği Age of Empires’ın mobil versiyonunu geliştiren şirket, oyunu ekim ayında küresel olarak piyasaya sürdü.
Xbox, Activision’ın satın alınmasının ardından 2 bin 500’den fazla kişiyi işten çıkardı ve üç oyun stüdyosunu kapattı. “Xbox hiç bu kadar sağlıklı olmamıştı” diyen Spencer, konsol kullanımının yanı sıra bulut ve PC oyunlarındaki büyümeye de atıfta bulundu ve ekledi: “İşimiz şu anda iyi gidiyor ve bence bu, donanım ve geliştirdiğimiz oyunlar için daha sağlıklı bir gelecek anlamına geliyor” Microsoft Gaming CEO’su ayrıca mobil oyun segmentinin büyümesi konusunda iyimser olduğunu da söyledi.