Close

Giriş

Close

Register

Close

Lost Password

Loopmancer İnceleme

Cyberpunk atmosferini platform ve rogue-lite ögeleriyle birleştiren Loopmancer'a yakından bakıyoruz.

Son günlerde adından çokça bahsettiren Loopmancer‘ı inceliyoruz. Eşi benzeri görülmemiş bir servet eşitsizliği, robotlar ve sapiens arasındaki çizgileri bulanıklaştıran sibernetik insanlar, kendi çıkarları doğrultusunda uyum içinde çalışan şirketler ve devlet kurumları; dünya tam olarak bu halde.

Başka bir deyişle Cyberpunk türü her zamankinden daha popüler hale geldi. Yeni bir stüdyo olan eBrain Studios tarafından geliştirilen Loopmancer, şaşırtıcı anlar ve bolca şiddetle dolu heyecan verici bir oyun yaratmak için cyberpunk dünyalarının distopyasını rogue-lite unsurlarıyla birleştiren iki boyutlu aksiyon platform oyunu.

Loopmancer İncelemesi: Xiang Zixu’nun Kaderi

Loopmancer

Loopmancer, bu yıl görsel olarak en çekici bağımsız yapımlardan birini sunan güzel bir oyun. Heyecan verici bir cyberpunk noir anlatısı üreten, yürek hoplatan dövüş sahneleri ve gizemli bir dedektif hikayesiyle dolu. Bununla birlikte, rogue-lite ögeleri genellikle oyunla çelişen bir yapıda ve genel olarak sağlam bir pakette eğlenceden daha çok sıkıntı yaratma eğiliminde.

Yıl 2046 ve insanlık teknolojik gelişmelerde bir sonraki aşamasına geçti. Nano biyoteknolojideki atılımlar tıbbı yeni zirvelere taşıdı, vatandaşlar sokaklarda biyonik protezlerle dolaşmaya başladı ve bu tür teknolojinin ardından yeni suçlu türleri ortaya çıktı. Loopmancer’ın hikayesinin merkezinde, kızının ölümü ve karısının ortadan kaybolmasıyla hâlâ sersemlemiş bir özel dedektif olan Xiang Zixu var.

Kederin ortasında Zixu, Dragon City’nin yeraltı dünyasıyla bağları olabilecek kayıp bir gazeteciyi bulmakla görevlendirilir. Zixu, Dragon City’yi dize getirebilecek bir komployu hızla ortaya çıkarır. Zixu, yüksek rütbeli bir LongXi Çetesi patronu olan ve Zixu’nun aradığı cevapları elinde tutabilecek ve aynı zamanda karısının ortadan kaybolmasının anahtarı olabilecek Wei Long’un peşindeyken vurularak öldürülür.

Loopmancer

Zixu öldükten sonra öldüğü gün uyanır, olan her şeyi hatırlar ve onu kırmanın bir yolunu bulana kadar sonsuz bir döngüde kalır. Geçmiş olaylarla ilgili bilgisiyle donanmış olan Zixu, yolculuğu boyunca dahil olan her karakter için ciddi sonuçlar doğurabilecek kritik seçimler yapmak zorundadır. Tüm bunlarla birlikte Loopmancer’ın cyberpunk atmosferi yoğun ve ilgi çekici, oyunun döngü tabanlı mekaniği için basit bir temadan çok daha fazlası.

Hikaye ve karakter geliştirme açısından çok alt düzey bir film gibi olmasına rağmen Loopmancer, oyuncuların bir sonraki adımla ilgilenmesini sağlamak için doğru hikaye vuruşlarını yakalamayı başarmış. Zixu’nun açtığı her katman, daha fazla soru ortaya çıkarıyor ve beklenmedik anlar yaratıyor.

Anlatının merkezindeki dallara ayrılan hikayeler, olabilecekleri kadar karmaşık ve iç içe geçmiş değil ancak yine de, oyuncunun seçimine bağlı olarak hikaye yeni yerlere giderken oyuncuların geri dönüp çoklu sonları deneyimlemeleri için yeterli teşvik sunuyor. Baştan sona takip etmeye değer bir ucuz kurgu gizemi.

Loopmancer

Görsel olarak, oyun mükemmel görünüyor ve 2022’de bile Unreal Engine 4’ün grafiksel hüneri için harika bir vitrin görevi görüyor. Oyunun ilk görevi, Dragon City’nin gösterişli, neonlarla ıslanmış arka planını tek renkli ve çökmekte olan ön planıyla yan yana getirdiği için dikkat çekici. Bununla birlikte oyun, kentsel ortamlarına yoğun bir şekilde eğilen bir türde sürpriz olan Dragon City sokaklarında çok uzun kalmıyor.

ZIxu, köhne kırsal araziler, şirket binaları, ninja eğitim alanları ile savaşır ve hatta bazı noktalarda doğaüstüne çok hafifçe göz kırpıyor. Her seviye kendine özgü ve bakılacak yeni bir şey sunuyor; tekrarlamayı ve aynı seviyeyi defalarca görmeyi yoğun bir şekilde vurgulayan bir oyunda doğruyu bulmak için kilit bir unsur, bu yüzden aynı bölümleri oynamaya hazır olun.

Hikaye sağlam ve grafik sunumu mükemmel olsa da, Loopmancer seslendirme ve yerelleştirmede yetersiz kalıyor. Zixu ve beraberindeki karakterler diyalog satırları yavan görünüyor ve replikleri genellikle çok düz geliyor. Ayrıca altyazıların okunması genellikle oldukça zahmetli.

Loopmancer

Loopmancer’ın en büyük gücü, her zaman akıcı ve ağır hissettiren mücadelesi. Savaş mekanikleri, oyuncular cephaneliklerindeki araçları karıştırıp eşleştirirken, yakın dövüş, menzilli ve özel saldırılar arasında geçiş yaptıklarında en iyi sonucu veriyor ve oyun, çeşitli bölgeler için bir mücadele listesi sayesinde bu oyun tarzını teşvik ediyor.

Bu zorluklar, oyuncuları daha fazla para birimi ile ödüllendiriyor ve başarısız olmaları ve başka bir döngü yapmak zorunda kalmaları durumunda daha donanımlı olmalarını sağlamak için materyalleri yükseltiyor. Zixu’nun silah seçimi, katanalardan yarasalara, otomatik taretlere ve insansız hava araçlarına kadar çok geniş diyebilirim.

Zixu ve dövüş animasyonları harika görünse de Loopmancer’daki düşmanlar aynı seviyede ciladan yoksun. Düşmanlar çoğunlukla yürüme animasyon hızlarıyla uyumsuz bir şekilde zeminde kayıyor ve bazı durumlarında sanki bitmemiş gibi görünüyor. Ayrıca, bazı düşmanların kesinlikle sendeleme mekaniği ile ilgili sorunları var. Düşük seviyeli LongXi Çetesi üyeleri, sendelemeye, orada kalmaya ve ölene kadar vurulmaya meyilli.

Loopmancer

Loopmancer, iki boyutlu aksiyon-macera rogue-lite türünün başka bir oyunu olmuş. Zixu her öldüğünde, teçhizatı sıfırlanıyor, yalnızca bir sonraki koşuda ona avantaj sağlamak için yükseltme malzemeleri ve bir para rezervi alınıyor. Her döngü, her seviyenin kompozisyonunu değiştiriyor ancak sadece birazcık. Oyuncular, ilk beş koşudan sonraki her seviyenin tamamına yakınını görmüş olacak ve değişiklikler o kadar küçük ki bazen gereksiz bile kalıyor diyebilirim.

Birçok rogue-like, ya her koşuda benzersiz bir deneyim sunan prosedürel bir üretim sistemine ya da oyuncuları her görevde ustalaşmaya zorlayan statik ancak zorlu bir seviye tasarımına yaslanır. Oyunun seviye tasarımı bu konuda çok vasat. Döngü başına seviye değişiklikleri çoğunlukla yüzeysel, bazen basit bir bulmaca karşınıza çıkıyor ancak bölümlerin hepsi çoğu zaman çok yüzeysel.

Bir bütün olarak, Loopmancer’ın rogue-like mekaniklerinin uygulamasında bazı sorunları mevcut. Rogue-like oyunların önemli bir bileşeni, başarısız ve tekrar eden doğasına rağmen her koşuyu ödüllendirici ve benzersiz kılma yetenekleridir. Rutin olarak başarısız olmalarına rağmen, oyuncuları iyi vakit geçirmeleri için neredeyse el altından kandıran çok dikkatli hazırlanmış bir sistemdir.

Loopmancer

Loopmancer‘ın ilk yarısı, ikinci yarıda efsaneler ve yükseltme Çekirdek dağları ile ödülleri havaya uçurmadan önce, yükseltme malzemeleri ve düşük seviyeli silahlar yavaş bir tempoda veriyor. Oyuncuların daha dengeli bir rogue-lite deneyimi için oyunun başlarında yüksek kaliteli silahları ve Çekirdekleri bulmasına ve kazanmasına izin vermenin daha iyi bir yolu olabilirdi.

Dahası, Loopmancer her çalışmanın başlangıcında diyalog ve ara sahne sekanslarını önden yüklüyor, bu da aksiyona geri dönmeyi sıkıcı hale getiriyor. Diyaloğu atlama seçeneği var ancak yine de savaşa geri dönmeden önce iki tam alandan geçmeniz, ekranları yüklemeniz ve birkaç menüye tıklamanız gerekiyor. Seviyeler arası geçiş de, Loopmancer için başka bir sorunlu nokta.

Seviyeler, oyun mekanik olarak daha titiz olmak istediğinde başarısız olan bazı ilkel platform bölümleri sunar. Yani duvardan atlama mekaniği, hareket takımının geri kalanı kadar net değil. Oyuncular, bir avuç alanda kesin zamanlama ve uzamsal farkındalık gerektiren bölümlerde kendilerini kontrollerle savaşırken bulacak. Duvardan atlama, oyunun düzenli olarak gerektirdiği bir şey değil ancak yapıldığında dayanılması acı verici.

Çoğu zaman, Loopmancer kendini bir kimlik kriziyle mücadele eden bir oyun olarak sunuyor. Bir yandan, ilgi çekici ve sıkı sıkıya bağlı bir deneyim olmak için yeterli yetenek ve titiz dövüşe sahip sağlam bir iki boyutlu aksiyon-macera oyunu var. Öte yandan, türün yürütülmesinde denge bulmakta zorlanan ve oyun döngüsünü gereksiz yere sıkıcı hale getiren bir rogue-lite oyunu var ancak kesinlikle daha çok güncelleme gerekli.

İnceleme Özeti

Loopmancer İnceleme

Büyük potansiyelini, sıkıcı ve tekrarlayan bölüm tasarımlarının kurbanı eden bu oyuna bol güncelleme lazım.
6.2
İyi

İçeriği Paylaş

Yazar Hakkında

Ege Üniversitesi Reklamcılık bölümünden mezun olan ve oyun sektörüne yıllardan beri yoğun ilgi duyan Mert, 3 yılı aşkın bir süredir Turkmmo'da içerik üretiyor.

Ayrıca Okuyabilirsiniz

0

    Cevap Yazın

    Email adresiniz yayınlanmayacak.

    Gameplay
    Graphics
    Longevity
    A mininum rating of 0 is required.
    Please give a rating.
    Thanks for submitting your rating!

    Yorum gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!