Evasion İncelemesi

Uzun süre sonra başarılı bir VR nişan alma oyunu çıktı.

Sanal gerçeklik setleri müşteri bazında satılmaya başlayalı yaklaşık 2.5 sene oldu. Sanal gerçeklik oyunlarında pek çok kişinin favori etkinliği ise koltukta bir arkadaşıyla yan yana oturup düşmanlarla savaşmak. Bu kimi zaman taktiksel bir askeri nişan alma oyunu Firewall Zero Hour, kimi zaman korsan temalı macera oyunu Rec Room oldu. Şimdi ise arcade mekanikleriyle süslü bir sanal gerçeklik nişan alma oyunumuz var: Evasion.

Evasion aslında baştan aşağı co-op multiplayer oynamak için tasarlanmış bir yapım ve bunu doğrudan hiissettiriyor. Tek başınıza oynamaya kalktığınızda ise bir süre sonra can sıkıcı ve hatta zor hale geliyor. Elbette geçmesi imkansız değil fakat vaktinizi epey yiyor. Dolayısıyla co-op oynamak her zaman için ilk tercih.

Oyunu geliştiren ekip Archiact detaylı ve zengin bir dünya inşa etmekte oldukça başarılı bir iş çıkarmış. Oldukça basit bir hikayeye sahip olan oyunda uzayda kolonileşen insanların saldırgan bir uzaylı ırkıyla olan mücadelesi konu alınıyor. Evasion’da baştan sona bu kötü uzaylılarla savaşıyor, yüzlercesini öldürüyor ve görevleri tamamlamaya çalışıyorsunuz. Bu yönüyle özellikle PSVR’daki Farpoint’in daha hızlı hali gibi duruyor. Farkı ise co-op destekli bir campaign modu sunması.

Evasion’da seçebileceğiniz dört farklı sınıf var. Surgeon tahmin edeceğiniz gibi sıhhiyeci sınıfı ve dostlarını aynı anda iyileştirebiliyor. Striker daha çevik ve hızlı olan sınıf. Aynı zamanda küçük bir kalkanı var ve bu sayede saldırıları geri püskürtebiliyor. Favori sınıfım ise Warden oldu ve Striker’ın tam tersi şekilde ağır zırhlı bir sınıf. Dev bir kalkanı ve bomba atarıyla uzaylılar için tam bir baş belası. Son olarak Engineer sınıfı var ve şarj edilen saldırılarıyla düşman sistemlerine aşırı yük bindirebiliyor, düşmanları havada yakalayabiliyor ve dostlarına ekstra güç sağlayabiliyor.

Evasion’daki class çeşitliliğinden oldukça keyif aldım fakat keşfe oyunun yapısına daha çok etkisi olsaydı. Maalesef herhangi bir ilerleme sistemi yok ve gücünüz hep aynı kalıyor. Keşke oyun devam ettikçe silahlarınız ve yeteneklerimiz gelişseydi diyorum.

PSVR’ın yanı sıra Rift ile Vive için de çıkan Evasion, asla oturamayacağınız bir oyun. Bölümlerin içinde daima hareketli kalmanız ve kendinize boşluk yaratmanız gerekiyor. Bu yönüyle de biraz Blasters of the Universe’ü hatırlatıyor. Dolayısıyla koltuğa yayılıp oynamayı aklınızdan çıkarın!

Evasion’ın en etkileyici yönlerinden birisi de teknik yapısı. Unreal grafik motoru oldukça güzel gözükürken, üzerinize yüzlerce mermi yağıyor, düzinelerce düşman ekranda gözüküyor ve her şey çok hızlı şekilde akıyor.

Aynı şekilde oynanış da harika diyebilirim. Diğer pek çok VR nişan alma oyununa kıyasla Evasion üzerinde çok daha fazla çalışıldığı bariz şekilde ortada. Silahlarınızın gücünü hissediyor, oyunun dünyasına kendinizi kaptırıyorsunuz. Yapay zeka ve seslendirme kalitesi de ayrı bir parantezi tabii ki hak ediyor.

Evasion’ın en büyük problemi ise içerik. Maalesef oyunun campaign modu 5 saat gibi kısa bir süre içinde sona eriyor. Fakat devam etmek isteyenler için dalgaların üzerinize geldiği horde modu ve bir dizi görev bulunuyor. Yine de burada çok fazla vakit harcamayacağınızı söyleyeyim.

Sonuç olarak Evasion pek çok şeyi doğru yapan bir oyun. Kaos ve yoğun aksiyon bir VR oyununda ancak bu kadar başarılı harmanlanırdı. Piyasada pek çok VR shooter oyunu var ve maalesef çok azı tatmin edici düzeyde. Evasion ise kesinlikle üzerinde durulması gereken bir oyun. Eğer PSVR ya da Vive sahibiyseniz mutlaka denemenizi tavsiye ederim.

Artıları:

  • Başarılı oynanabilirlik
  • Co-op multiplayer modu
  • Grafikler, müzik ve seslendirmeler

Eksileri:

  • Kısa sürmesi ve tekrar oynanış sunmaması
  • Sınıf ilerleme sisteminin olmaması
  • Zaman zaman kendini tekrar etmesi

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>