Bir oyun sitesiyle röportaj gerçekleştiren ve EA DICE’ın render mühendisi olan Yasin Uludağ, Battlefield 5in real-time ray tracing (gerçek zamanlı ışın izleme) RTX efektlerine yapılacak olan optimizasyonlar hakkında bilgi verdi. Yasin Uludağ’a göre gelecekte oyundaki RTX efektlerinin performansı önemli ölçüde geliştirilecek ve fark edilir duruma gelecek. Şu anda hem DICE, hem de Nvidia bu konuda çalışmalar yapıyor.
Yasin Uludağ, BVH yapısında bazı problemler olduğunu fakat bunların gelecekte düzeltileceğini söylerken, eşleştirme noktaları kaldırıldığında performans artışı beklediklerini ifade etti. DICE aynı zamanda G-Buffer aşamasında simultane hesaplama kullanarak BVH yapısını çalıştırmayı düşünüyor. Böylece ray-tracing işlemi karede ve G-Buffer geçişinde daha erken başlayacak. Aynı zamanda geliştirici ekip hibrid bir ışın izleme sistemini de tanıtacak.
Son olarak DICE denoiser kısmını da geliştirdi ve artık daha hızlı çalışmasını sağlayacak. Hesaplama aşamaları için optimizasyonlar üzerinde çalışılırken, gelecekte Nvidia ve DICE’ın çabalarıyla Battlefield 5 daha iyi bir RTX deneyimi sunacak. Açıkçası biz de RTX2080Ti’nin sıradaki performansını şimdiden merakla bekliyoruz.