17 Ocak tarihinde yapmış olduğumuz haber‘de Cyberpunk 2077’nin ertelendiğini duyurmuştuk. Bazı kaynaklardan gelen iddialara göre Cyberpunk 2077’nin ertelenme sebebi, mevcut konsolların performans yetersizliği yüzünden olduğu söylendi.
Polonyalı Borys Niespielak‘a göre, Cyberpunk 2077 gecikmesinin ana nedeni, oyunu düzgün çalıştıracak kadar güçlü olmayan mevcut konsollar.
Geçen hafta, CD Projekt Red, merakla beklenen RPG oyunu Cyberpunk 2077’yi Eylül 2020’ye ertelediğini resmen duyurmuştu. Stüdyo, oyunun bittiğini ve oynanabilir olduğunu, ancak hala hataları düzeltmek ve mevcut yapıda bulunan birçok aksaklığı düzeltmek için daha fazla zamana ihtiyaçları olduğunu açıkladı.
Bu muhtemelen CD Projekt Red’in oyunu ertelemeye karar vermesinin nedenlerinden biri, ancak Polonyalı Borys Niespielak’a göre mevcut nesil konsollar aslında geliştiriciler için ana problem.
Aşağıda izleyebileceğiniz bir podcast’te konuşan Niespielak, orijinal Xbox One konsolunun oyunu düzgün ve görünüşte çalıştıracak kadar güçlü olmadığını, konsoldaki Cyberpunk 2077 performansının “son derece tatmin edici” olmadığını söylüyor.
Şimdi, bu söylentileri tıpkı diğer gayri resmi bilgiler gibi çok ciddiye alınmamasını öneririz. Ancak sadece konsollar ile başı dertte olan Cyberpunk değil. Hatırlarsanız The Witcher 3: Wild Hunt‘ın piyasaya sürülmesine az bir süre kala konsollarda sorun yaşamıştı.
Kaynağa gelince, Discord‘da Polonyalı oyuncular, Polonya’da ki Jason Schreier kadar ünlü görünen Borys Niespielak’a oldukça güveniyorlar. Discord kullanıcı olan Klawiaturodzierzca, bu podcast’in detaylarını tercüme etti. Aşağıdaki ekran görüntüsünden detaylara bakabilirsiniz.
Sonuçta, bu doğruysa oldukça büyük bir haber ver CD Projekt Red, Cyberpunk 2077’yi herhangi bir gerileme olmadan düzgün bir şekilde optimize etmenin bir yolunu bulacağına inanıyoruz.