Yaklaşan Assassin’s Creed Valhalla‘nın yaratıcı direktörü yakın zamanda Kotaku ile röportaj verdi. Bu, serinin on ikinci büyük başlığı ve Assassin’s Creed’in Ubisoft’un oyunlarının çoğu gibi ağır RPG mekaniğini uyarlamasından bu yana üçüncü oyun.
Ashraf Ismail‘e göre, oyun daha önce çıkmış Assassin’s Creed oyunlarının bir nevi devamı gibi ancak tabi ki hikayesi daha farklı. Dahası, oyun önceki Assassin’s Creed oyunlarının üzerine inşa ediliyor ve daha da ileriye gitti.
Oyuncuların içinde yaşayan birçok NPC ile bir yerleşim yeri olacaktır. Ubisoft, yerleşimdeki herkesi oyuncu için anlamlı hale getirmek istiyor. Ayrıca, tüm bu NCP’lerin yerleşim içinde bir amacı vardır ve lider olarak oyuncunun artan nüfusla uğraşması gerekecektir. “NPC’ler açısından, şu anda yaptığımız bazı çözümler mevcut ve böylece yerleşim İngiltere’ye vardığınızda halkınızı yerleştirdiğiniz ve büyümeye çalıştığınız bir yer olacak.”
Oyunun yapısı bu sefer farklı olacak, çünkü birçok oyuncu görevi ev tabanından ortaya çıkacak. Ubisoft, oyuncunun yerleşime başlamasını ve ardından keşif ve maceraya çıkmasını istiyor. Anlaşma sırasında sözleşmeler, yeni fırsatlar veya geçmişte tanıdığınız kişiler gibi konularda dünyadan bilgi alabilirsiniz.
Ashraf Ismail ayrıca ilerleme ve bunun oyuncular için ne anlama geldiği hakkında da konuştu. Oyunda yeni bir ilerleme kaydettiklerini ve her türlü ilerleme duvarından kaçınmaya çalıştıklarını söyledi. Yani oyunun ana hikayesini bitirmek için oyuncuların durmadan bir şeyler yapmasını istemiyorlar.