Aftercharge İncelemesi

3'e 3 taktiksel aksiyon oyunu AfterCharge, uzun bekleyişin ardından çıktı.

Zaman kesinlikle değişiyor. Bugünlerde bir bağımsız stüdyo ile AAA stüdyonun oyunları arasındaki farkları görmek epey zorlaştı. Bu yüzden de pek çok AAA geliştiricinin geri adım atıp bağımsız fakat eğlenceli oyunlar yaptığına şahit oluyoruz. Bu yapımcılardan bazıları kendi stüdyolarını kuruyor, bazıları ise mevcut bağımsız ekiplere katılıyor. Knight Squad’ın arkasındaki stüdyo Chainsawesome Games ise yeni oyunu Aftercharge ile geri dönüş yapıyor.

İlk olarak PAX East 2017’de duyurulan ve uzun bir geliştirme sürecinin ardından nihayet çıkış yapan Aftercharge, stüdyonun üçüncü oyunu. Normalde ismi dahi farklıydı ve Electric Panic olarak düşünülmüştü. Hatta Knight Squad gibi yukarıdan bakacağımız bir kamerayla oynanacaktı fakat işler değişti ve FPS kamerasına geçildi. 2018’de çıkması beklenen oyun, 10 Ocak 2019 itibariyle de Steam’de oyuncuların beğenisine sunuldu.

Aftercharge normalde 3’e 3 bir rekabetçi indie nişan alma oyunu olarak gözüküyor. Asıl farkı ise takımlardan birinin görünmez, diğerinin ise yenilmez oluşu. Robot Workonicler olarak görünmezliğinizi kullanıyor ve insan kamplarındaki enerji aletlerini parçalayarak sabote ediyorsunuz. Bunlardan birine saldırmak sizi görünmez olmaktan çıkarıyor ve insan tarafından oynayan oyuncular kısa sürede öldürebiliyor. İnsan ‘Guardlar’ ise bu enerji aletlerini savunan taraf.

Teknik olarak insan tarafı yenilmez – hasar almaz olsa da, yine de yenilebiliyorlar. Enerji aletleri olmadan silahlarını yeniden dolduramıyorlar ve özel saldırılarını da kullanamıyorlar. Bu saldırıların arasında iyon el bombaları bulunuyor. Bombalar atıldığında belli mesafedeki görünmez düşmanlar da ortaya çıkıyor. Hava saldırısı ise robotların üzerine kısa bir sürenin ardından ağır hasar yağdırıyor. Kısacası, oyunun taktiksel yönü epey ağır basıyor. Ortada iki taraf var ve iki tarafın da kendine has avantaj – dezavantajları bulunuyor.

Bir maçı kazanmak için Guardların aynı anda üç Workonic’i de durdurması gerekiyor. Workonic ekibinin ise haritadaki altı adet enerji aletinin hepsini yıkması gerekiyor. Söylemesi kolay ama maçlarda uygulamaya geçerken hiç de kolay olmuyor! Özellikle oyunu oynarken bunu fark ediyorsunuz ve oldukça zorlu mücadeleler yaşanıyor.

Aftercharge kesinlikle çok fazla takım çalışması ve iyi iletişim gerektiriyor. Yani takımınızdaki diğer iki oyuncuyla koordine şekilde hareket etmeniz şart. Bu kağıt üzerinde basit gibi dursa da, düzgün bir strateji kurmanız lazım. Oyunda sadece takımlar küçük çaplı değil. Aynı zamanda haritalar da küçük ve raundlar kısa sürüyor. Aksiyon ise bu sebepten ötürü hiç durmuyor.

Konu takım oyunu olunca, karakterler de önemli rol oynuyor. Bu yüzden Aftercharge’da farklı karakterler var ve tahmin edeceğiniz gibi her biri farklı yetenek ve rollerle geliyorlar. Dolayısıyla ekip stratejinize uygun karakterleri seçmeniz ve öncelikle takımı düşünmeniz gerekiyor.

Bu uzun bekleyişin ardından Aftercharge benim kesinlikle beğendiğim bir oyun oldu. Özgün oynanış mekanikleri, eğlenceli yapısı, uygun fiyatı ve düşük sistem gereksinimleri kesinlikle artı puan. Şu anda oyuncu sayısı biraz az fakat ümit ediyorum ki oyun zamanla daha çok ilgi toplayacaktır.

Artıları:

  • Özgün oynanış mekanikleri

  • Uygun fiyatı

  • Durmaksızın aksiyon

Eksileri:

  • Oyuncu sayısının az oluşu

Cevap Yazın

E-posta adresin yayınlanmayacak.

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>