Tahmin edebileceğiniz üzere video oyun geliştirme süreci oldukça karmaşık ve çok aşamalı bir yolculuktur. Bu süreç genellikle birkaç ana aşamaya ayrılır ve her biri kendine özgü zorluklar ve gereksinimler içerir. Özellikle arkasında büyük bir sermaye ve ekip desteği olmadan yapılan oyunlar için bu süreç çok daha zor bir hale bürünür.
Bu nedenle zaman zaman çıkış tarihlerini kaçıran ve birkaç hafta ya da ay ertelenen oyunlar görürüz. Bununla birlikte geliştiricilerin projelerini tamamlamak için birkaç yıl fazladan zaman harcadıkları durumlar da vardır. Ama bir tanesi var ki, oyuncularla buluşmak için tam 22 yıl bekledi. 2002 yılında bir video oyunu yapmaya başlayan İtalyan geliştirici Fabio Belsanti, aradan geçen zamanda çeşitli kişilerle birlikte çalıştı, ancak ekibi yavaş yavaş dağıldı.
İtalyan Geliştiricinin Hayali 22 Yıl Sonra Gerçekleşti
Böylece proje kendi ellerinde kaldı. Hayalinden vazgeçmemeye karar verdi ve 22 yıl sonra nihayet, başlangıçta planlandığı platform olan Game Boy Advance için Kien‘i piyasaya sürdü. Kien, yıllar boyunca pek çok sorunun üstesinden gelmek zorunda kaldı. Belsanti, finansal engeller, oyunun yaratılmasındaki sorunlar, tanıtım zorlukları ve çıkışını uzun süre geciktiren diğer hususlar olduğunu söyledi.
Buna rağmen geliştirici projeyi asla terk etmedi ve nihayet 22 yıl sonra piyasaya sürmeyi başardı. İlginç bir şekilde, orijinal platformunda çıkış yaptı ve hatta fiziksel bir sürümü bile var. Doğal olarak, hikayesi onu Nintendo koleksiyoncuları için dikkat çeken bir oyun haline getiriyor. Kien, Malkut gezegenini kurtarmak için her türlü yaratıkla savaşacak bir savaşçıyı kontrol edebileceğiniz bir macera oyunu olarak karşımıza çıkıyor.
Belsanti, “Romantik bir düzeyde, oyunu orijinal konsolunda yayınlama fikri tek kelimeyle büyülü. Kien’in tasarlandığı platformda hayat bulduğunu görmek bir rüyanın gerçekleşmesi demek” diyor. Daha fazlası için aşağıdaki tanıtım fragmanını izleyebilirsiniz.